DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
WTCR

WTCR: Biztonsági autó, Audi-siker és Michelisz-defekt

Vervisch a márka idei első futamgyőzelemre fordította a pole-pozíciót. A negyedik rajtkockából Michelisz Norbert a dobogóra is esélyesnek tűnt, végül azonban pontot sem szerzett, miközben Huff és Azcona parádésan zárkózott fel a Zengő Cuprával.

Egy Audi kezdte meg pole-pozícióból a spanyol WTCR-hétvége második futamát, mivel Frederic Vervisch szombaton megszerezte a márka 2021-es első időmérős győzelmét. A belga mögül Thed Björk és a csapattárs Gilles Magnus rajtolt, a hármas között pedig maradt a sorrend a lámpák kialvása után, sőt el is húztak a többiektől az első kör folyamán.

A kisebb szakadék mögött Michelisz Norbert következett, aki megőrizte negyedik rajtpozícióját. A Zengő Motorsport számára azonban pocsékul alakult a start: Boldizs Bence a 17. rajtkocka helyett csak a bokszutcából indult, az első futam dobogósa, Mikel Azcona pedig lefulladt a rajtrácson a Cuprával, szerencsére a mögötte érkezőknek sikerült elkerülnie.

Miközben Michelisz a 4. körre utolérte Magnust, hátrébb egy másik Hyundai, Luca Engstler parádézott, aki az első kanyarkombinációban külső íven előzte meg Yvan Mullert a tizedik pozícióért. Három körrel később újra a dél-koreai márka volt középpontban: ahelyett, hogy Michelisz támadott volna a dobogós helyért, elment mellette a márkatárs Jean-Karl Vernay – valószínűleg a csapat kérésére –, a magyar pilóta pedig nyakába kapta Nathanael Berthon és Tom Coronel Audijait, akik mögött Gabriele Tarquini érkezett.



Berthon megelőzte Micheliszt, aki a hatodik helyre esett vissza. Ekkor ebben a csoportban történt egy incidens, amelyről nem mutattak sem élő felvételt, sem visszajátszást, mindenesetre a magyar pilóta egy további helyet bukott, Coronel pedig a pálya szélére húzódott le megsérült autójával. Az eset után egy körre beküldték a biztonsági autót, a mezőny pedig összerázódva indult el a maradék három körre, miután a távot 12-ről 13 fordulóra növelték.

Az újraindítás ellenére az élmezőnyben nem történt változás, Vervisch megszerezte saját és az Audi első győzelmét a szezon során, a második Björk és harmadik Magnus pedig első dobogóját szerezte idén. Vernay negyedik lett és növelte pontelőnyét a bajnokságban, Berthon ötödik, az első futam győztese, Tarquini pedig a hatodik helyen végzett. Michelisz számára azonban drámai módon ért véget a futam: az utolsó előtti körben félreállt, így célba sem ért a negyedik helyről megkezdett futamon.

Mindenképp szót érdemelnek a Cuprák, amelyek a rossz rajtot követően nagy felzárkózást produkáltak: Rob Huff az utolsó, 22. rajthelyről zárkózott fel a 9. pozícióig, Azcona pedig a lefulladás után, szintén végigelőzve a mezőnyt a 12. helyen zárt. De Tassi Attila is mentett egyetlen pontot, miután a 21. rajtkockából kezdte meg a spanyol futamot.

A 2. futam eredménye, MotorLand Aragón:

  Versenyző Csapat Idő/hátrány
1 F.Vervisch Audi 28:57.708
2 Thed Björk Lynk & Co 1.191
3 Gilles Magnus Audi 1.691
4 Jean-Karl Vernay Hyundai 2.400
5 N.Berthon Audi 3.834
6 G.Tarquini Hyundai 5.434
7 Yann Ehrlacher Lynk & Co 9.968
8 Luca Engstler Hyundai 10.974
9 Rob Huff Cupra 12.788
10 Yvan Muller Lynk & Co 14.266
11 E.Guerrieri Honda 14.845
12 Mikel Azcona Cupra 15.626
13 Néstor Girolami Honda 15.855
14 Tiago Monteiro Honda 21.083
15 Attila Tassi Honda 22.024
16 Bence Boldizs Cupra 28.138
17 Jessica Bäckman Hyundai 31.400
  N.Michelisz Hyundai kiesett
  Jordi Gené Cupra kiesett
  Andreas Bäckman Hyundai kiesett
  Tom Coronel Audi kiesett
  Santiago Urrutia Lynk & Co kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: