Jelentés a versenyről

WEC Sebring: Toyota-dominancia és Ferrari-dobogó!

Kettős győzelmet aratott a Toyota a Sebringi 1000 mérföldes versenyen, míg a Ferrari a visszatérő futamán dobogót szerzett, de a győzelemre nem volt reális esélyük.

#7 Toyota Gazoo Racing Toyota GR010 - Hybrid: Mike Conway, Kamui Kobayashi, Jose Maria Lopez

Fotót készítette: Toyota Racing

A Mike Conway, Kobajasi Kamui és José Maria Lopez által vezetett 7-es rajtszámú Toyota GR010 Hybrid győzött a Sebringi 1000 mérföldes versenyen, maguk mögé utasítva a 8-as számú Toyotát a Sebastien Buemi, Brendon Hartley, Hirakava Rio hármassal.

A verseny elején még a 8-as autó vezetett, majd az ötödik órában Lopez nagyon gyors kivezető körével tudott az élre állni a 7-es kocsi. 90 perccel a vége előtt mindössze fél másodpercre volt egymástól a két kocsi, amikor Kobajasi és Buemi ült a volán mögé, de Buemi arra panaszkodott, hogy az autója vezethetetlenné vált a forgalomban, és több mint 10 másodpercet szedett össze az utolsó órára, ami végül megduplázódott, így nagy előnnyel győzött a 7-es autó a 8-as előtt.

A dobogó legalsó fokáért nagy küzdelem folyt. A pole-ból rajtoló 50-es Ferrari a futam legelején állt az élen, azonban visszafelé sült el az a döntésük, hogy a korai biztonsági autós fázisban a bokszkiállás mellett döntöttek.

Még több hír:

Az újraindításnál 5 másodperces áthajtásos büntetéssel súlyosbodott a helyzetük, míg a testvérautó, az 51-es Ferrari a Hypercarok között a középmezőnybe csúszott vissza.

2 órával a futam vége előtt Alessandro Pier Guidi az 51-es autóval a 15-ös kanyarban ütközött neki Francesco Castellacci 54-es GTE Am Ferrari 488-asának, amivel az 56-os Project 1 Porschéba pördült, a baleset miatt pedig 20 percig a garázsban kellett rostokolnia a megrongált 51-es Ferrarinak.

A baleset előtt a Ferrarik izgalmas csatákat vívtak a Porsche Penske Motorsport 963-as párosával, illetve a Cadillackel – utóbbi Alex Lynn révén áthajtásos büntetést kapott a 2. óra végén, mivel nem tartotta be a teljes pályás sárga zászlóra vonatkozó szabályokat.

A Lynn, Bamber és Westbrook vezette Cadillac végül nem sokkal maradt le a dobogós helyről, de végül a Fuoco, Molino, Nielsen kormányozta 50-es Ferrari gyűjtötte be a harmadik pozíciót.

Tőlük messze a Porsche 963-asok végeztek az ötödik és hatodik helyen, ahol az 5-ös autó végzett a 6-os előtt. A Peugeot számára katasztrofálisan alakult a verseny, számos műszaki hibával szembesültek, ami miatt sokat kellett szerelni a 9X8-akat. Az egyetlen Glickenhaus kiesett, miután Romain Dumas a második órában elektronikai probléma miatt feladta a versenyt.

Az LMP2-es kategóriában Jarvis vezetett a futam elején a United Autosports 23-as autójával, majd Pierson vette át a kocsit, de csak a negyedik óráig tudta vezetni, mivel hirtelen megállt az autó. A United jelentése szerint az elektromos problémát az autóban lévő TV-kamera rögzítése okozta.

Így a Beckmann, Stevens, Yifei Ye trió vette át a vezetést a 48-as Jotával, azonban úgy tűnt, hogy alig 10 perccel a futam vége előtt bukják a győzelmet, mivel újra be kellett jönniük üzemanyagért. Szerencséjükre a Prema 63-as autójának is kellett még benzin, így a 48-as kocsi három perccel a leintés előtt visszavette a vezetést a Pin, Bortolotti, Kvjat hármassal szemben és győzött.

A GTE Am-katergóriát Keating, Catsburg és Varrone nyerte a 33-as Corvette-tel, akik azt követően vették át a vezetést, hogy Frey átment a kerékvetőkön az 1-es kanyarnál, aminek következtében kitört a kocsi hátulja, így bukta a vezetést a 85-ös Iron Dames Porsche 911, hiába épített ki nagy előnyt vele Bovy az első etapban.

A második helyen 1 kör hátrányban a Dempsey-Proton Porsche végzett, megelőzve a Kessel Racing 57-es Ferrariját. A verseny első órájában a Richard Mille pilótája, Luis Perez Companc szenvedett nagy balesetet: az argentin 83-as Ferrarija fejre állt az 1-es kanyarnál, miután a falnak csapódott.

Helyezés Versenyzők Kör Idő Hátrány Intervallum Pont
1 United Kingdom Mike Conway
Japan Kamui Kobayashi
Argentina Jose Maria Lopez
239 8:00'19.877      
2 Switzerland Sébastien Buemi
New Zealand Brendon Hartley
Japan Ryo Hirakawa
239 8:00'22.045 2.168 2.168  
3 Italy Antonio Fuoco
Spain Miguel Molina
Denmark Nicklas Nielsen
237 8:00'20.318 2 Laps 2 Laps  

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk WEC Sebring: A Ferrari szerezte meg 2023 első pole-ját!
Következő cikk Galéria: pályán a legújabb Le Mans Hypercar, az olasz Isotta Fraschini Tipo 6

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország