Villeneuve: Nem kell kirúgni Masit, mindent jól csinált
Jacques Villeneve úgy véli, hogy Michael Masi nem érdemli meg azt a sok kritikát, amit a 2021-es szezonzáró óta kapott.
Fotót készítette: Mark Sutton / Motorsport Images
Masi hozta meg azt a döntést, hogy a nyolc lekörözött autóból ötöt engedett el a verseny utolsó előtti körén, mielőtt behívta a Safety Car-t, hogy egy mindent eldöntő utolsó kört futhassanak a világbajnoki címért. Ebben a körben a versenyt domináló Lewis Hamilton csúnyán pórul járt, hiszen Max Verstappen a Safety Car alatt kiállt a bokszutcába friss, lágy gumikért.
Masi döntései miatt az FIA felülvizsgálta a versenyt és az eljárásokat, a teljes jelentést március 18-án, a 2022-es bahreini szezonnyitó előtt teszik közzé.
Az FIA közleménye azt sugallta, hogy Masi pozíciója veszélybe kerülhet, mivel a közlemény szerint: „Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem felkérte a sportfőtitkárt és a nemrég kinevezett igazgatót, Peter Bayert, hogy tegyen javaslatokat az FIA F1-es struktúrájának felülvizsgálatára és optimalizálására a 2022-es szezonra."
Jacques Villeneuve azonban felszólalt, hogy megvédje Masi döntéseit, mondván, hogy a versenyigazgató rendkívüli nyomás alatt dolgozott a futam záró szakaszában.
„Michael Masit nem kellene kirúgni. Nagy nyomás alatt dolgozott, ugyanis a két csapatfőnök, különösen Toto Wolff az utolsó öt körben folyamatosan Masi fülébe kiabált“ - mondta az 1997-es világbajnok Villeneuve az olasz Gazzetta dello Sportnak.
„Az egyetlen dolog, amit talán másképp csinálhatott volna, hogy hagyhatta volna, hogy a lekörözött versenyzők egy körrel korábban vegyék vissza a körüket, de jó volt, hogy a verseny folytatódhatott. Úgy tűnik, hogy jelenleg egyértelmű szabályokra lenne szükség, vagy talán állandó stewardokra. Az alternatíva az, hogy mindent megengedünk, és hagyjuk, hogy a versenyzők egymást verjék a balesetek után, ahogy Amerikában történik“ - zárta Villeneuve.
„A Renault 2022-re egy bomba jó motort készített az Alpine számára“
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások