Vettel: a Forma-1 nem emlékszik eléggé Bianchi tragédiájára

A négyszeres világbajnok úgy véli, talán túlságosan is feledésbe merült Jules Bianchi 2014-ben elszenvedett halálos balesete, miután a versenyirányítás újfent a pályára küldött egy daruskocsit az esős körülmények között a Japán Nagydíjon.

Sebastian Vettel, Aston Martin

Fotót készítette: Zak Mauger / Motorsport Images

Gyakorlatilg a száguldó cirkusz minden pilótája elégedetlenségének adott azok után, hogy a Japán Nagydíjon kis híján újfent borzalmas baleset történt. A rendkívül vizes pályán Carlos Sainz a rajtot követő második körben balesetet szenvedett, aminek következtében meg kellett szakítani a futamot és meg kellett kezdeni a Ferrari mentését.

A versenyzőket először a safety car gyűjtötte össze, ám nem sokkal később a versenyirányítás piros zászlót lengetett be, a pilóták pedig visszatértek a bokszutcába.

Pierre Gasly a biztonsági autós fázis alatt kiállt egy első szárny-cserére, így nagy sebességgel haladva igyekezett utolérni a mezőnyt, amikor kis híján beleszaladt a rossz látási viszonyok miatt alig észrevehető daruskocsiba.

Még több F1 hír:

Gyakorlatilag csak a szerencsén múlott, hogy a francia versenyző nem szenvedett kísértetiesen hasonló balesetet, mint Jules Bianchi 2014-ben, ami végül a fiatal pilóta halálát okozta. Gasly ennek ellenére büntetést kapott az FIA-tól, amiért átlépte a sebességhatárt a piros zászló alatt.

Sebastian Vettel a leintés után a Sky Sports F1-nek nyilatkozva kijelentette, talán a Forma-1 nem emlékszik eléggé Bianchi tragédiájára. A négyszeres világbajnok szerint több intézkedést is meg kell vizsgálni, hogy többet ne alakulhasson ki ilyen veszélyes helyzet.

"A történtek után sok minden vezetett ehhez a helyzethez, amit először is meg kell értenünk. A komplett mezőny rossz gumikon indult, így szorult helyzetben voltunk" - magyarázta a német.

 

"Az intermediate abroncsok sokkal gyorsabbak voltak, mint az extrém esőgumik, de köteleztek minket azok használatára. Ez egy olyan probléma, amire megoldást kell találni. Nem tudunk versenyezni, amikor vizes a pálya, mert az abroncsok víz elvezetése nem elég jó."

"Ezt már évek óta tudjuk, de majdnem ismét történt egy baleset, miután Carlos kiesett. A látótávolság szinte a nullához közelít, amikor az autóban ülve az arcodba kapod a permetet. Szerencsések vagyunk, hogy nem történt semmi, de biztosnak kell lennünk abban, hogy ilyen egyszerűen többé nem fordulhat elő" - tette hozzá a német.

Alonso kiakadt az Alpine-ra: „Mit csináltok velem idén?”

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk Verstappen dolga végeztével a Pirelli szolgálatába állna
Következő cikk Albon: bármit is látnak a nézők a fedélzeti kamerán, valójában a pályán százszor rosszabb

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország