Verstappen visszatért az erősorrend élére, ritka nevek a 3. és 4. helyen
A Forma–1 természetesen Mexikót követően is előállt a pilóták erősorrendjével, és miközben az Amerikai Nagydíj után meglepetésre Sebastian Vettel végzett az élen, ezúttal a dolgok kicsit normalizálódtak.
Fotót készítette: Mark Sutton / Motorsport Images
A legtöbb pontot, egészen pontosan 9,5-öt ugyanis a Red Bull kétszeres bajnoka, Max Verstappen kapta, aki lényegében hibátlanul teljesített, amikor számított. A holland szombaton a két Mercedest megelőzve elhozta az első rajtkockát, majd a versenyt lényegében végig ő vezette, és behúzta idei, rekordot jelentő 14. futamgyőzelmét.
Nem csoda tehát, hogy az F1.com öttagú zsűrije őt látta a legjobbnak a mexikói hétvégén. Verstappent a második helyen tavalyi nagy ellenfele, Lewis Hamilton követi, aki szintén hibátlanul vezetett, de a tempója és a taktikája végül nem volt elég ahhoz, hogy igazi kihívója legyen a Red Bull versenyzőjének.
Hamilton így is 9 pontot kapott, ami jól jelzi, hogy mind a Mercedes, mind az ő teljesítménye kezd visszatérni a régi szintre a szezon végéhez közeledve. Az erőssorend harmadik pozíciója ugyanakkor egy idén még nem igazán látott nevet tartalmaz, hiszen Daniel Ricciardo 8,5 ponttal állhatott fel a képzeletbeli dobogóra.
Ezt pedig annak köszönheti, hogy a közepesen sikerült időmérője után vasárnap igazán begyújtotta a rakétákat, és a remek taktikájának, valamint tempójának köszönhetően a futam második felében sokakat megelőzött, majd hiába kapott 10 másodperces időbüntetést, ő azzal együtt is a középmezőny legjobbja tudott lenni Mexikóban.
Vélhetően ez volt egész mclarenes idénye legjobb futama, őt választották a nap versenyzőjének is, így valóban megérdemeltnek tűnik ez a harmadik hely. Mögötte nem sokkal lemaradva, 8,3 ponttal érkezik Valtteri Bottas az Alfa Romeóval.
A finn versenyző és az autója Mexikóvárosban végig szárnyalt, már a szabadedzések alkalmával is látszott a sebességük, az időmérőn pedig a két Ferrarit elválasztva lett hatodik. Maga a futam aztán nem igazán jött ki neki annyira a kevésbé optimális stratégia miatt, de Kanada óta most először tudott a pontzónában végezni.
Az ötödik helyen eközben egy holtverseny látható George Russell és Fernando Alonso között. Akárcsak Hamilton, úgy Russell is profitált a Mercedes javuló formájából, és az időmérőn érzése szerint még akár a pole is meglehetett volna számára, ha nem hibázza el az utolsó gyorskörét. A versenyen aztán a rajtnál ugyan vesztett két pozíciót, amit már nem tudott visszahozni, de végig stabilan teljesített, és értékes pontokat gyűjtött a csapat számára.
Alonso története eközben azért is érdekes, mert ő be sem fejezte a futamot, mégis 8 pontot kapott az erősorrendben, mindez azonban nem véletlen. A spanyol a hősies Amerikai Nagydíja után Mexikóban is jól ment, és vélhetően övé lett volna a hetedik hely, ha az autója nem mondja fel a szolgálatot néhány körrel a leintés előtt.
A megmaradt négy helyet még Sergio Perez, Alex Albon, Lando Norris és Esteban Ocon szerezték meg. Feltűnő lehet azonban, hogy ezúttal nincsen ferraris versenyző a legjobb tízben. Ez egyértelműen annak a jele viszont, hogy a vörös autók alulteljesítettek a magaslati levegőben, és messze elmaradva a Red Bulltól és a Mercedestől futották a kvalifikációt és a versenyt is.
A Mercedesnél még nem Hamilton szerződéshosszabbítása az elsődleges téma
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások