Változtatni kellene a belga pályán? „A rizikó is része ennek a sportnak”
Spa-Francorchamps biztonsága elég komoly vitatémát jelentett az utóbbi hetekben. Az F1 versenyigazgatója, Michael Masi szerint nincsen semmi gond vele, míg több pilóta és elemző is úgy véli, változtatni kellene valamin, ha nem akarunk még több olyan súlyos incidenst látni, mint ami a legutóbbi 24 órás viadalon is történt.
A scenic view of Eau Rouge
Sam Bloxham / Motorsport Images
Nemrég a Motorsport.com-nak Luciano Burti, a korábbi F1-es pilóta beszélt erről a témáról, és elmondta, hogy a versenyzésnek önmagában is megvannak a maga veszélyei, és Spa sem kivétel ez alól.
„A motorsport továbbra is veszélyes. Lehetetlenség 200 km/h-nál gyorsabban menni, és azt gondolni, hogy minden teljességgel biztonságos. Ez nem elképzelhető. Ráadásul manapság már amúgy is nagyobbak a bukóterek, és ott van a glória is az autókon.”
„Én erősen elleneztem ezt a megoldást, de be kell vallanom, hogy tévedtem.” Burti azzal érvel, hogy hiába a sok komoly baleset Spában vagy egyéb helyszíneken, ezek a pályák már beépültek a Forma–1 DNS-ébe, emiatt pedig nem kell rajtuk változtatni.
„Én talán túlságosan is old-school vagyok, de Spa valóban része az F1-nek. Nézzük meg mondjuk Silverstone-t, Monzát vagy Monacót is, ezeken a pályákon sem nagyon lehet már több helyet csinálni. Nem lehet őket 100 százalékig biztonságossá tenni. A környezeti viszonyoknak is sok köze van ehhez.”
„Ha felmész az Eau Rouge-on, akkor hamar felismered, hogy nincsen hová menni. Vagy megtartjuk úgy, ahogy most van, vagy építeni kell egy alagutat. Egy másik opció lehetne, hogy felhagyunk a versenyzéssel Spában, de én ezt erősen ellenzem.”
„Nem akarom, hogy az F1 csak olyan helyekre menjen, mint a Paul Ricard vagy Abu Dhabi, ahol nyomhatod a gázt, ameddig csak akarod, és semmi sem fog történni. A rizikó is része ennek a sportnak.”
„Látni akarjuk, hogy az emberek a határokat feszegetik, és ehhez sajnos hozzátartoznak a súlyos balesetek is. Remélhetőleg senki nem fog meghalni, de a kockázat is benne van a motorsportok DNS-ében” – zárta gondolatát a brazil expilóta.
Masi szerint egyébként nincsen szükség a módosításra, a helyszín pedig rendelkezik az FIA legmagasabb biztonsági besorolásával. Változások azonban így is fognak majd történni, hiszen szeretnék a motorosok számára is versenyezhetőbbé tenni a belga pályát. Az F1 mezőnye pedig két hét múlva látogat el oda, reméljük, semmilyen komoly incidens nem történik majd.
Rosberg komoly pénzektől esett el visszavonulása miatt, de ő ezt cseppet sem bánja
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások