Sürgősen rögzítenie kell a 2026-os erőforrás-szabályokat az FIA-nek
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto szerint sürgősen rögzíteni kell a 2026-os erőforrás-szabályzatot, mely az FIA nemrég megválasztott elnökének, Mohammed Ben Sulayemnek lesz a feladata.
Fotót készítette: Zak Mauger / Motorsport Images
Bár az F1 idén már egy teljesen új aerodinamikai szabályrendszer szerint fog versenyezni, a sportág csak 2026-ban kezdi meg az új erőforrások bevezetését, így a 2022-es autók is voltaképp valamelyest „öszvérek“ lesznek, hiszen az új aerodinamika a régi hajtásláncokkal párosul.
Tekintettel azonban az új specifikációjú erőforrások megtervezésének időigényére, valamint arra, hogy a gyártók, köztük a Volkswagen-csoport is fontolgatják, hogy csatlakoznak a száguldó cirkuszhoz, a jövőbeli irányról szóló döntéseket nem halogathatják.
„Kapcsolatban voltam vele a választások előtt, és már most is beszélgetünk a következő lépésekkel és az F1 legsürgetőbb ügyeivel kapcsolatban. Úgy látom, hogy a sürgős ügyek közül a 2026-os erőforrás lehet az egyik téma“ - mondta Binotto, a Ferrari csapatfőnöke arra a kérdésre, hogy beszélt-e már az új FIA-elnökkel.
Az FIA már lefektette az új erőforrásokat érintő alapvető kereteket, és megerősítette, hogy a jelenlegi 1,6 literes V6-os motor marad, de az elektromos teljesítményt megnövelik 350 kW-ra. A gyártók által megkövetelt, folyamatosan növekvő pénzügyi kötelezettségek kezelése érdekében bevezetnek egy költségplafont az erőforrás-egységekre vonatkozóan, míg az MGU-H-t teljesen eltörlik.
Binotto úgy gondolja, hogy a csapatok mindegyike hozzájárulhat ahhoz, hogy a jövő Forma–1-e még jobb legyen, mint a jelenlegi. “Nagyon örülök, hogy együttműködhetek vele. Magam is tagja vagyok a Világtanácsnak F1-es bizottsági delegáltként, és a Ferrarit is képviselem" - idézi a Ferrari csapatfőnökét a Gpblog.com.
Giovinazzi továbbra is úgy gondolja: nem a teljesítménye miatt veszítette el az ülését az F1-ben
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások