Steiner: csak az egyik versenyzőnk kapja meg a fejlesztéseket Magyarországon

A Haas csapatvezetője, Günther Steiner elárulta, hogy csupán az egyik pilótájuk kapja majd meg az istálló régóta beharangozott új fejlesztési csomagját a hétvégi Magyar Nagydíjra.

Mattia Binotto, Team Principal, Ferrari, with Guenther Steiner, Team Principal, Haas F1

Mattia Binotto, Team Principal, Ferrari, with Guenther Steiner, Team Principal, Haas F1

Alastair Staley / Motorsport Images

Mivel nem tudtak minden új elemből eleget gyártani, így Steinerék csak Kevin Magnussen számára biztosítják majd a fejlesztéseket, mivel a dán pilóta jobban áll a bajnokságban Mick Schumachernél, akinek tehát a szünet előtti utolsó futamon is az eddig használt autót kell vezetnie.

A Williams is hasonló stratégiát alkalmazott nemrég, amikor náluk csak Alex Albon használhatta a jelentősen átdolgozott autót Silverstone-ban és Ausztriában. A Haas egyébként annak ellenére is relatíve versenyképes tudott maradni a középmezőnyben, hogy a szezon eleje óta lényegében nem hoztak újításokat.

„Csak az egyik autó kapja meg a csomagot. Tartalékalkatrészekből pedig így sem lesz sok. Minden később érkezik meg, mert sok balesetünk volt idén. Sok anyagot használtunk fel az autók rendbehozására, és későn is kezdtünk. Ezért is toltuk el Franciaországról Magyarországra” – magyarázta Steiner a Motorsport.com-nak.

Még több F1 hír:

„Eleinte úgy volt, hogy csak Spában jöhet majd, de aztán mindenki keményen dolgozott, hogy legalább az egyik csomag elkészüljön Budapestre, mert akkor ki tudjuk elemezni az adatokat a nyári szünet folyamán.”

„Ha pedig nem működik, akkor vissza tudunk térni a korábbihoz, van egy jó tervünk. A gond csak az, hogy alig van tartalékalkatrészünk még ahhoz az egy autóhoz is, így ha valami történik pénteken…”

Steiner egyébként arra számít, hogy a fejlesztések egyértelmű előnyt jelentenek majd a Hungaroringen, ahol fontos a leszorítóerő. „Nem akarok a számokról beszélni, mert akkor csalódott leszel, és egyébként is; mivel hasonlítanád össze?”

„Tudjuk, mennyi leszorítóerőt biztosít, vannak számításaink, hogy mennyit kellene, aztán majd kiderül, hogy ebből mi igaz.”

 

Bár Schumacher az eddigi autót fogja vezetni, a csapatfőnök szerint az nem annyira jó az összehasonlításhoz, mintha ugyanazt a karosszériát alakítanák át a hétvége folyamán, ahogyan tette azt a McLaren Lando Norris esetében a két franciaországi szabadedzés során.

Végül még azt is megerősítette, hogy Magnussen után vélhetően Schumacherre is vár egy motorcserés büntetés a közeljövőben. Ezt azonban reményeik szerint nem hazánkban kell megtenniük, ahol híresen nehéz előzni.

„Nála is jön majd a motorcsere. Nem tudom még pontosan, hol kerül erre sor. Még meg kell néznünk pár dolgot, de Budapesten remélhetőleg el tudjuk kerülni. Ha nincs rá feltétlenül szükség, akkor nem fogjuk meglépni.”

„Most úgy tervezzük, hogy Spában csináljuk meg. Mivel azonban ezek az erőforrások nem állnak százával rendelkezésre, így nem is akarom őket extra terhelésnek kitenni. A Ferrari dolga megoldani ezt. Ők pedig nyilván igyekeznek elkerülni, hogy a motor a pályán mondja fel a szolgálatot.”


Kurt Busch nagyot esett a NASCAR időmérőjén

 

Az F1-es Francia Nagydíj a nemzetközi sajtó szemével

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk Ferrari: nem a futamgyőzelem a célunk a Magyar Nagydíjon
Következő cikk Így szállt el Leclerc futamgyőzelme a Francia Nagydíjon - videó

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország