DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

„Schumachernek sosem volt szüksége szerződési záradékra”

Bernie Ecclestone kicsit sem lenne meglepve, ha Lewis Hamilton valóban bevédte volna magát új szerződésében Max Verstappennel szemben. Michael Schumachernek viszont sosem volt szüksége erre.

Hosszú huzavona után nemrég megszületett az egyezség és hivatalosan is bejelentették a felek, hogy Lewis Hamilton 2021-ben is a Mercedesnél versenyez, igaz, csak egyéves kontraktust kötöttek. Erősen tartja magát az a hír, hogy a brit ász szerette volna írásban bevédeni magát attól, hogy a szélvészgyors Max Verstappent a nyakára hozzák a csapathoz.

A Mercedes ugyan igyekszik cáfolni ezt az értesülést, de Bernie Ecclestone kicsit sem találná furcsának, ha hétszeres világbajnokként Hamilton ennyire tartott volna az utóbbi időben remekül versenyző és rá abszolút veszélyesnek mutatkozó hollandtól. Történt már ilyen a világegyetemben sokszoros világbajnokokkal is.

Megválaszthatta csapattársát Alain Prost is a Williamsnél, amikor 1993-ban az akkor még csak háromszoros világbajnok francia a kiemelkedő technikával rendelkező Williamshez szerződött, kontraktusában kikötötte, hogy Ayrton Senna nem lehet a csapatnál, amíg ő ott versenyez. Michael Schumacher véleménye is döntő fontosságúnak számított a Ferrarinál… de az ő szava annyira fontos volt, hogy nem is kellett semmiféle záradék a szerződésébe.

Nem kellett külön záradék, mindenki tudta, hogy Schumacher az első számú versenyző a Ferrarinál


„Az ilyen típusú vétójoghoz nem is volt szüksége arra Michael Schumachernek, hogy ezt szerződésbe foglalják. Ő volt az egyértelmű és megkérdőjelezhetetlen elsőszámú pilóta a csapatnál, a Ferrari pedig vele szeretett volna visszatérni a győzelmi útra” - ecsetelte véleményét Bernie Ecclestone az F1-insider.com hasábjain.

„Ezért történt, hogy Jean Todt mindig őt kérdezte meg elsőként, kit szeretne csapattársának tudni. Schumachernek megfelelt Eddie Irvine, Rubens Barrichello és Felipe Massa is. Amennyiben Michaelnek ellenvetése lett volna bármelyikükkel szemben, biztosan nem kerültek volna a Ferrarihoz.”

A szaklap azt a kevésbé ismert sztorit is felemlegeti, hogy Schumacher 1999-re szeretett volna átszerződni a McLaren-Mercedeshez, ám ott ugyanezzel az igénnyel állt elő. A Mercedes-főnök, Jürgen Hubbert azonban nem tolerálta ezt a feltételt, így a szerződés kútba esett. A német gyártó nem adott ilyen hatalmat pilótája kezébe, hogy ő választhassa meg csapattársát. Ezek után még inkább kérdéses, hogy Hamilton megkaphatta-e ezt az előjogot, ha annak idején Michael Schumachernek is nemet tudtak mondani.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: