Schumacher: „Bűnös dolog elengedni egy olyan gyöngyszemet, mint Alonso”

A nyári szünetben is mindenki a pilótakeringőről beszél a Forma-1-ben. Különösen az Alpine és Oscar Piastri körüli szappanopera kavarja fel a kedélyeket. Ralf Schumacher úgy véli, hogy a francia csapat több szempontból is maga alatt vágta a fát.

Fernando Alonso, Alpine F1 Team

Fotót készítette: Carl Bingham / Motorsport Images

Schumacher már az Alpine bejelentése előtt is jelezte, hogy Piastrit inkább a McLarennél látná szívesebben versenyezni, mint annál a csapatnál, amelyik a kispadra ültette. A Sky Sports német kiadásának nyilatkozva rámutatott, hogy az Alpine-nak nem állt szándékában állandó helyet adni a fiatal tehetségnek 2023-ban, hanem előbb egy-két évre máshova szerette volna kölcsönadni.

„Az Alpine-nak volt egy opciója [arra, hogy Piastrit ültesse a pilótafülkébe], de nem éltek vele, mert nem számítottak arra, hogy Fernando Alonso távozik. Ha van egy ilyen gyöngyszemed, akkor bűnös dolog elengedni őt" - mondta a korábbi F1-es pilóta.

Még több F1 hír:

A csapat azonban nem volt hajlandó többéves szerződést ajánlani Alonsónak, ez pedig elfogadhatatlan volt a kétszeres világbajnok számára. Most az Alpine-nak van egy üres ülése, ami sem Alonsót, sem Piastrit nem érdekli.

Utóbbinak már zsebében van egy megállapodás a McLarennel, bár a brit istállónak ki kellene fizetnie Daniel Ricciardo szerződését. „Ha nem tudod megfelelően menedzselni a szerződéseket, nem hibáztathatod a fiatalembert" - mondta Schumacher arról, hogy Piastri hátat fordított az Alpine-nak.

Schumacher úgy véli, Otmar Szafnauer kritikája igazságtalan Piastrival szemben. Az Alpine csapatfőnöke több lojalitást várt volna a versenyzőtől, de a német szerint magába kellene néznie. „Csalódott, hogy nem látta előre, hogy Alonsóval mi lesz, és hogy nincs B terve. Ez a kínos az egészben: csak magát hibáztathatja" - mondta Schumacher.

Alonso átigazolása „sokkoló volt” az Aston Martinhoz


Éld át újra az idei Forma-1-es szezon eddigi történéseit:

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk Ferrari: nem nálunk állandó téma a csapatutasítás
Következő cikk Ezért nem fontos Wolffnak, hogy második legyen a Mercedes idén a konstruktőri bajnokságban

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország