2024. április 18. 22:44
KezdőlapSuperbikeRedding küzd a BMW-vel, a Honda előrelépett

Redding küzd a BMW-vel, a Honda előrelépett

Scott Redding és a BMW tempója nem volt meggyőző a barcelonai tesztelés során. Már csak egy gyakorlás van hátra a szezonkezdet előtt, így sürgeti az idő az istállót, hogy behozzák lemaradásukat az élmezőnyhöz képest.

Redding kockázatot vállalt azzal, amikor elhagyta a futamgyőztelmekre képes Ducati csapatot és csatlakozott a BMW alakulatához az idei szezonban.

Mi volt az oka a váltásnak?

A brit pilóta a csapatváltást annak reményében tette, hogy a német márka fejlesztéseivel segíthet neki elérni a világbajnoki címet. Az, hogy ez sikerülni fog-e neki, az idő fogja eldönteni. Mindenesetre a tesztek egyenlőre azt mutatják, hogy az élmezőnyhöz képest le vannak maradva.

Az egyik ok, amiért Redding BMW-t választotta a Ducati helyett a fejlesztés hiánya volt az olasz csapatnál, mivel a jelenlegi WorldSBK-specifikus Panigale V4R-en csak apró módosításokat hajtottak végre az elmúlt néhány szezonban a forradalmi változtatások helyett. Mivel egy teljesen új motorról beszélünk a BMW-nél, ezért rengeteg lehetőség van a fejlesztésre, az M 1000 RR géppel a második versenyképes szezonra készülnek.

Hol tart most a BMW?

A múlt heti kétnapos katalán teszt azonban azt mutatja, hogy jelenleg messze vannak attól, hogy az első öt helyezésért küzdjenek a bajnoki szezonban. A brit versenyző nem találta meg azt a tempót, amivel Razgatlioglu, Rea, vagy a Ducatinál őt váltó Bautista rótta a köröket.

A nagyobb meglepetést az jelentette, hogy a két újonc Hondás versenyző, Lecuona és Vierge folyamatosan gyorsabb köröket tudott motorozni a második edzésnapon.

A teszt után Redding elmondta, hogy vannak fejlesztések, de nehezen észlelhető, hiszen a BMW összes versenyzőjének akadtak problémái.

Redding kifejtette érzéseit a teszttel kapcsolatban, szavait a crash.net idézi:

„Jó volt két napot tesztelni itt Barcelonában. A motorral és az elektronikával kapcsolatban is sikerült fejlődést elérnünk, ami fontos nekem és a csapatnak is.

„Aztán ki kellett próbálnunk néhány tesztelemet, kipróbáltuk a különböző gumikat, hogy lássuk, mit tapasztalunk, majd újra kipróbáltuk az elektronikát. Sokat dolgoztunk, és sikerült javulást elérnünk, ami jó. De a céltábla mindig mozog. Felzárkózol az elsőhöz képest, aztán valaki megint gyorsabb lesz.

„De látnunk kell a helyzetünket, hogy mit csinálunk és hogyan fejlődünk. Erre kell összpontosítanunk. Aztán a második nap délutánján esett egy kis eső, ami érdekes volt.

„Jó volt számomra, hogy vizes pályán mehettem, és csak úgy jött az érzés. Nem különbözik túlságosan attól, ahogy korábban volt. Elég jól éreztem magam.

„Kicsit kellett még dolgoznunk a beállításokkal és a többi dologgal. A hőmérséklet eléggé leesett, így úgy döntöttünk, hogy tesztelünk néhány más alkatrészt, kicsit többet gyakoroljuk a rajtokat, mert még nem sok rajtpróbát végeztem ezzel a motorral, és javultunk, ami jó volt. Más dolgokat is kipróbáltunk a körülményeknek megfelelően.

„Általánosságban elmondható, hogy elég nagyot léptünk, de még mindig van mit tennünk. Megyünk Aragóniába, és úgy gondolom, van még néhány dolog, amit ott meg kell erősítenünk.”

Vajon elég lesz a fejlődés, vagy a Honda már most a BMW előtt jár?

Redding a második nap végére Vierge előtt tudott végezni, de Lecuona-tól hét tizeddel maradt el legjobb ideje. A BMW-t természetesen hátráltatta Van Der Mark távolléte (sérülés miatt nem tudott részt venni a teszten), de ezzel együtt nem valószínű, hogy számottevő tempónövekedést tudott volna elérni. Egyelőre úgy tűnik, hogy a BMW topog, miközben a Honda látszólag előre tudott lépni a holtszezon alatt.  Ne feledkezzünk meg arról sem a japán gyártó eseténben, hogy Ohlins felfüggesztésről Showa-ra váltottak, ami a jelek szerint nagy pluszt jelent nekik. Az elektronika jobb beállításának megtalálása pedig egyértelmű áttörést hozott a teszthétvége során.

A Honda újonc versenyzői elégedettek

Hogy ejtsünk pár szót a HRC versenyzőiről is, Lecuona nagyon elégedett volt a teszten elért eredménnyel. Vierge nem tudta hozni ugyan a spanyol versenyző tempóját, de még így is az első tízben tudott végezni. Ez jó eredménynek számít, hiszen elszenvedte első bukását a versenygépén.

Iker Lecuona
Iker Lecuona Fotó: Honda Racing Corporation

„Kár volt a bukásért, egy konstruktív tesztelés végén történt” – mondta Vierge. „Pénteken egy ideje először volt jó időnk, és a lehető legtöbbet tudtuk kihozni belőle.

Montmelo egyfajta hazai pálya számomra, de egyben egy új pálya is a CBR-rel. Az első cél az volt, hogy összeszokjak a motorral, és megértsük azokat a területeket, ahol még dolgozni kell, és javítani a beállításokon.

„Ezekre a szempontokra koncentráltunk. Tettünk néhány lépést előre a két nap alatt, elég jó ritmusban mentünk, és sok információt gyűjtöttünk össze.

Xavi Vierge
Xavi Vierge Fotó: Honda Racing Corporation

„Szombat délután a körülmények romlottak, és délután jött az eső. Kihasználtuk a lehetőséget, hogy dolgozzunk néhány esős beállításon és a vizes Pirelli gumikon, de sajnos buktam, ami miatt elég nagy fájdalmat éreztem.

„Azonnal elkezdem a fizioterápiát és a rehabilitációt, hogy minél hamarabb visszatérhessek a pályára.”

Forráscrash.net