Red Bull: Azt hittük, többet számít majd itt a motorerő
A Red Bull szerint az edzések alapján 1-2 tizedes hátrányban vannak a Mercedeshez képest ezen a hétvégén, ami Christian Horner szerint még bőven ledolgozható.
Fotót készítette: Simon Galloway / Motorsport Images
A Red Bull Racing a pénteki szabadedzések alapján úgy látja, a motorerő nem annyira kulcsfontosságú Dzsiddában, mint arra előzetesen számítottak. Az osztrákok az előző versenyeken úgy tűnt, lépéshátrányba kerültek a Mercedeshez képest a motorerő tekintetében.
A Red Bull az előző versenyeken lépéshátrányba került a Mercedesszel szemben, ami a motorerőt illeti. Különösen látványos volt ez Brazíliában, ahol Lewis Hamilton a pénteki időmérő edzést követő kizárása ellenére tudott diadalmaskodni.
A hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíj helyszíne, a dzsiddai versenypálya bár utcai aszfaltcsík, a versenyzők a kör háromnegyedét padlógázon teljesítik. Emiatt előzetesen a legtöbben arra számítottak a hétvége előtt, hogy ismét a Mercedes lesz lépéselőnyben.
A Mercedes Lewis Hamiltonnal ennek megfelelően meg is nyerte a pénteki szabadedzéseket, Max Verstappen azonban nem maradt el sokkal bajnoki riválisa mögött. A gyakorlásokat követően a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner arról beszélt, hogy a szaúdi pályán a motorerővel kevesebb jelentősége van, mint arra előzetesen számítottak.
„A pálya kissé keskenyebb, mint arra a rendelkezésünkre álló adatok alapján számítottunk” – nyilatkozott a brit a Sky Sports F1-nek. „Nem minden a lóerőkön múlik, mint ahogy azt előzetesen gondoltuk. Ez jó hír a számunkra.”
A Red Bull Brazíliában megkérdőjelezte a Mercedes hátsó szárnyának kialakítását, két hete pedig Katarban óvással fenyegetőztek. Az FIA a katari hétvégén újabb hátsó szárny-ellenőrzéseket vezetett be, amelyek nem vonnak maguk után büntetéseket, de a Red Bull elégedett volt vele.
„Miután Katarban bevezették az új tesztet, úgy gondolom, hogy közelebb vagyunk hozzájuk a sebességet illetően. Remélhetőleg ez így marad ezen a hétvégén és a következő hétvégén is.“ - mondta Horner pénteken Szaúd-Arábiában.
Verstappen az első edzés nagy részében a kemény keverékekre koncentrált Dzsiddában, de a lágyabb keverékekre váltva nehezen tudta felvenni a Mercedesek tempóját.
„Az FP2-ben nehezen tudtuk felmelegíteni a gumikat, aminek természetesen utána fogunk nézni. Aztán az FP1-ről az FP2-re végrehajtottunk néhány változtatást, ami nem igazán működött, de remélhetőleg a kvalifikációra megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt“ - magyarázta Verstappen.
„Nagyon erősnek éreztük magunkat a kemény gumikon, és minél lágyabb keverékre mentünk, annál nehezebb volt munkára bírni őket és a maximumot kihozni belőlük" - tette hozzá Horner.
„Rengeteg elemzés lesz ma este, felkészülés és minden ilyesmi. Nem hiszem, hogy a hozzászólásokat hallgatva egyedül lennénk ezzel. Szerintem mások is küzdöttek azzal, hogy az autó a megfelelően működjön. De ha egyszer ezt megoldod, akkor láthatod, hogy rengeteg teljesítmény van még tartalékban“ - zárta a Red Bull csapatfőnöke.
Ricciardo: ez a pálya egy labirintus, beszélnem kell magamhoz, hogy körbeérjek
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások