DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Red Bull: A csapatutasítás nem is volt csapatutasítás

„Nincs harc” – szólt rá a csapat Sergio Perezre, mikor Max Verstappen a 15. körben megelőzte őt. Christian Horner szerint az eshetőséget a futam előtt is átbeszélték, az üzenettel a pár évvel korábbi ütközés megismétlését akarták elkerülni.

A Red Bull 2017 és 2021 után harmadik győzelmét szerezte meg Azerbajdzsánban, azonban egy rendkívül kellemetlen emlékük is van a bakui pályáról: 2018-ban Daniel Ricciardo és Max Verstappen versenye azzal ért véget, hogy a két csapattárs ütközött egymással. Hasonló eshetőséget akartak elkerülni vasárnap, ezért figyelmeztették a rajt után élen haladó Perezt, hogy ne küzdjön.

„Jelentős tempókülönbség volt a két versenyző között. Délelőtt beszéltünk is velük róla, hogy ha egymással versenyeznek, akkor hagyjanak a másiknak helyet. Pontosan ez történt ma” – mondta Christian Horner vasárnap a médiának. „A 2018-as eset még nem távoli az emlékeinkben. Ezért nagyon fontos volt, hogy a versenyzők a bajnokság ezen fázisában korrektek legyenek egymással. A prioritás a maximális pontszerzés a Ferrari ellen. Tudjuk, hogy nagyon gyors autóval rendelkeznek jelenleg, és láttunk már gyors fordulatokat.”



„Úgy gondolom, ez nem volt szigorúan véve csapatutasítás” – tette hozzá, hangsúlyozva, hogy a csapat nem nyúlt bele a futamba, nem kértek helycserét, egyszerűen szóltak, mikor a gyorsabb versenyző támadásba lendült. „Maxnál jelentős tempóelőny volt, Checo hátsó abroncsai pedig jelentősen szemcsésedtek. Csak egy kérés volt a srácoknak, ne tegyék egymást a bokszutca falába, ha az egyik autó gyorsabb, azt fogadják el és összpontosítsanak a legjobb csapateredményre.”

Perez zokszó nélkül elfogadta, hogy Verstappen gyorsabb volt nála, ez pedig nem maradt Horner dicsérete nélkül: „Checo érett fickó, átlátja az összképet és hogy a bajnokság hosszú. Karrierje legjobb formájában van Monaco és a szombati időmérős teljesítménye után. Utólag bölcsek vagyunk, talán túlságosan az időmérős beállításra összpontosított, ezért jelentkezett ilyen mértékű hátsó kopás. Ezzel még foglalkozni kell. A futamon Max egyértelműen jobb formában volt” – mondta a Red Bull csapatfőnöke.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: