Ogier vezet Loeb előtt a drámai szombati nap végén Monte-Carlóban!
Eseménydúsan telt a szombati nap Monte-Carlóban, ugyanis a Toyota és Sébastian Ogier remek formát mutatott, de akciókból, megpördülésekből és sajnos balesetből sem volt hiány.
Ott Tänak, Martin Järveoja, Hyundai Mobis World Rally Team Hyundai i20 N Rally1
Fabien Dufour / Hyundai Motorsport
A nap kezdete előtt Sébastien Loeb állt az élen az M-Sport által felkészített Ford Puma Rally1-es WRC-vel, őt 9,9 másodperc lemaradással Sébastain Ogier követte a GR Yarisszal. A két francia legenda után egy másik Toyotával Elfyn Evans következett, Loebhöz képest már 22 másodperccel lemaradva.
A legjobb ötbe még két Hyundai fért be a pénteki nap végére feljavuló i20 N-ekkel, a sorrend pedig Neuville, Tanak volt A két Hyundai már 47,8 és 56,7 másodperccel volt lemaradva az élen álló kilencszeres világbajnoktól, aki szombatra is szerette volna átültetni a pénteken bemutatott tempóját.
A szombati nap azonban máskép alakult, hiszen a kilencedik szakaszon az első három helyen Toyota végzett Evans, Rovanpera, Ogier sorrendben. A negyedik helyre is egy Hyundai ért oda Neuville vezetésével, de az ötödik és hatodik hely sem lett meg Loebnek, aki ekkor még 6,5 másodperccel vezetett összetettben.
A tizedik szakaszon ismét a Toyota diadalmaskodott, ezúttal azonban már Ogier állt a trió élére. Őt Evans, majd Rovanpera követte, és csak ezután következett a Ford és Loeb. Ogier ezzel a szakaszgyőzelemmel behozta hátrányát és ekkor már tizedre azonos idővel vezették az összetettet Loebbel.
A Hyundai Motorsport versenyzője, Oliver Solberg számára amúgy is nehezen indult a Rallye Monte-Carlo, de még rosszabbra fordult, amikor a fiatal svéd összetörte a hibrid hajtású i20 N-t. Solberg a szakasz fél távja után nem sokkal a jobb kanyar bejáratánál blokkolta a fékeit. Az autó egyenesen továbbcsúszott, és lecsúszott egy bal oldali padkán keresztül az árokba.
A tizenegyedik szakaszt Ogier szintén behúzta egy bravúros autózással, Rovanpera pedig biztosította a második helyet. Loeb csak negyedik lett, így ezzel elvesztette összetettbeli vezetését is. Az összetettbeli eddigi harmadik Evans viszont a szakasz során lecsúszott az útról és csak a szurkolók segítségével jutott oda vissza, azonban rengeteget vesztett.
A tizenkettedik szakaszon Rovanpera állt a Toyota élére és húzta be a szakaszt Loeb előtt, de Ogier mesterien másolta honfitársát és két tizeden belül bejött a harmadik helyre. Breen lett a negyedik és ezzel már az összetettben is fellépett a harmadik helyre, igaz ledolgozhatatlannak tűnő, több mint egy perces hátránnyal az élen álló duóhoz képest.
A nap utolsó, összességében pedig tizenharmadik szakaszát is behúzta Rovanpera, akit Ogier öt másodperccel követett. Loeb azonban bajba került és több, mint 21 másodpercet vesztett a szakaszgyőztes finnhez képest és csak az ötödik lett, ugyanis az útviszonyok percről-percre romlottak és a kilencszeres világbajnok járt pórul.
A szombati napon tehát mind az öt szakaszt behúzta a Toyota, ezek közül kettőt Ogier. Összetettben így pedig 21,1 másodperccel vezet Loeb előtt, a francia kettőst Breen követi 1 perc 26 másodperces lemaradással.
Piastri arról álmodik, hogy rajthoz állhat az idei Ausztrál Nagydíjon
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások