Ocon nem érezte magát „rozsdásnak”, miközben első győzelméért ment 2015 óta
Esteban Ocon elmondta, nem érezte úgy, hogy „rozsdás” lett volna, amikor első sikeréért hajtott hat év után a vasárnapi Magyar Nagydíjon, ahol óriási meglepetésre meg is szerezte élete első F1-es győzelmét.
Esteban Ocon, Alpine A521, Sebastian Vettel, Aston Martin AMR21
Mark Sutton / Motorsport Images
Ocon jól használta ki a rajt utáni káoszt, valamint a Mercedes taktikai bakiját, és így az ötödik körben átvette a vezetést a futamon, és egészen a 70. kör végéig meg is tartotta azt, így nemcsak saját maga, de az Alpine első futamgyőzelmét is elkönyvelhette.
A francia a verseny legnagyobb részét úgy teljesítette, hogy Sebastian Vettel loholt a nyakában, aki sokszor még a DRS-t is nyithatta, komoly előzési manővert azonban egyszer sem tudott kezdeményezni.
Ez volt az első alkalom, hogy Ocon F1-es futamot vezetett, és most nyert először azóta, hogy 2015 májusában Barcelonában őt intette le először a kockás zászló még a GP3-ban. Mostanában tehát nem volt része a mezőny élén zajló csatákban, de a futam után elmondta, hogy ettől függetlenül végig élesnek érezte magát.
„Nem éreztem rozsdásnak magam, és sajnálom, ha csalódást kell okoznom, de könnyebb így az elején csatázni, és menedzselni a mögöttünk lévőket, mint a középmezőnyben folyamatosan a pozíciókért hajtani, ahogyan azt általában szoktuk.”
„Az sokkal nehezebb. Szóval az F1-ben végig jó volt a tréningem ilyen szempontból. A középmezőnyben sokkal keményebb a küzdelem ahhoz képest, ami elöl történik. Nehéz volt, mert Seb nagy nyomást jelentett. Megnehezítette a dolgom, de amikor te vezetsz, tiszta előtted a levegő, akkor te diktálod a tempót egy ilyen pályán.”
Vettel, akit később kizártak a versenyből az üzemanyagszabályok megszegése miatt, még a verseny után úgy nyilatkozott, hogy gyorsabbnak érezte magát Oconnál, ezért frusztrált amiatt, hogy nem tudta őt elkapni és megelőzni a győzelemért.
A siker az első volt az Alpine történetében, az első a Renault-nak, mióta gyári istállóként 2016-ban visszatértek a sorozatba, az enstone-i gárda utoljára pedig Kimi Räikkönen révén 2013-ban, még Lotusszal aratott futamgyőzelmet az Ausztrál Nagydíjon.
Ocon egy ponton egyébként úgy érezte, hogy talán rossz lóra tettek azzal, hogy ő volt az első, akit kihívtak slickekért az újraindítás előtt. A versenyben vezető Lewis Hamilton nem jött ki, ezért ő volt az egyetlen, aki teljesítette a második állórajtot.
A francia elmondta, hogy „nehéz” volt átállni a slickekre, mivel „Lewis általában nem hoz rossz döntéseket”. „Én sosem láttam őt rosszul dönteni, ezért kissé ijesztő volt a második helyről kijönni a pitbe.”
„Most már persze örülök, hogy így tettünk, mert ezzel sokat nyertünk. A srácok pedig remek kerékcserét hajtottak végre. Sebastiannak aztán lassabb volt a kiállása, és ez jelenthette a különbséget, mert valószínűleg elénk vágtak volna. Szóval ismét meg kell dicsérni a szerelőket, kiválóan dolgoztak” – méltatta csapatát az újdonsült futamgyőztes.
Hamilton szerint a vírus utóhatásai miatt érezte rosszul magát
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások