DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Norris: Vannak őrült balesetek

A Brit Nagydíj két horrorbalesetet is hozott, az egyiket az F2-ben, míg a másikat a királykategóriában láthattuk. Az előbbi kapcsán Norris szerint tenni kell valamit a magas kerékvetőkkel.

A Formula-1 brit futamát a rajt után piros zászlóval kellett megszakítani, miután az Alfa Romeo pilótája, Guanyu Zhou hatalmas balesetet szenvedett, autója fejjel lefelé állva átpattogott az első kanyarban található gumifalon és végül a nézőket védő kerítés, valamint a gumifal közé szorulva állt meg. Szerencsére a kínai versenyzőről azóta kiderült, hogy jól van, sérülés nélkül megúszta a szörnyű esetet.

Az F2-ben Roy Nissany és Dennis Hauger találkozott össze a pálya utolsó szektorában. Haugert a fűről visszatérve megdobta a sikánban található kerékvető, így a DAMS-versenyző autójának tetején landolt. Mindketten a sóderágyba kerültek, azonban sértetlenül szálltak ki az autóikból. Az esetet követően Nissany öthelyes rajtbüntetést kapott a következő futamra, mert az incidenst ő indította el a Prema pilótájának kiszorításával.

Norris elmondta a véleményét Zhou balesetéről a hazai futamát követően, azonban a kerékvetők kapcsán beszélt a Formula-2 versenyzőinek ütközéséről is. A McLaren pilótája a racingnews365 kérdésére, miszerint be kellene-e tiltani ezeket a kerékvetőket, igennel válaszolt.

 



„Szerintem már többször is említettük ezt. Néha-néha talán van egy-két év, amikor nem történik semmi és mindenki úgy van vele, hogy ez így rendben van. De vannak őrült balesetek” – kezdte a fiatal brit. „Amit ma láttunk az utolsó kanyarban az F2-ben, az akkor is megtörténhet, amikor senki sem számít rá. Azt gondolom, hogy a glória ma is megmentette valaki életét, amit jó látni. De igen, valamit tenni kell” – folytatta Norris.

„Azért mindig nehéz, mert bármilyen kerékvető van ott, ha jön valaki, aki oldalról fog eltalálni, akkor mindegy, hogy milyen magasan vagy, sosem lesz jó dolog. De ahogyan a levegőbe repülnek, az valószínűleg rosszabbul sül el, mintha csak egy sima oldalütközés lenne, bizonyos esetekben” – összegezte Norris. 

A McLaren versenyzője már Mick Schumacher szaúd-arábiai balesetét követően is kifejtette véleményét a témában, amikor a kerékvető annyira eldobta a német versenyzőt, hogy a falba történő becsapódást követően a Haas kettészakadt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: