DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Nevet válthat az AlphaTauri?

Csak néhány F1-rendező országban adnak el AlphaTauri-termékeket, így megfontolhatják az átnevezést. Marko ismét leszögezte: nem eladó a csapat.

Az elmúlt hetekben többször is felmerült témaként az AlphaTauri jövője a Formula-1-ben: német lapértesülések számoltak be először arról, hogy akár meg is válhat második számú alakulatától a Red Bull. Ezt azóta az energiaitalosok és Franz Tost csapatvezető is kategorikusan cáfolta, azt ugyanakkor Helmut Marko, a bikák F1-es tanácsadója elismerte: az AlphaTaurinak eredmények és pénzügyi hatékonyság tekintetében is javulnia kell.

Marko a RacingNews365.com szaklapnak adott interjúban ismét utalást tett ezekre, ugyanakkor újfent leszögezte, hogy nem kívánják továbbadni a második számú istállójukat – bár azt nem tagadta, hogy felmerült több opció is a gárda jövőjét illetően, miután Dietrich Mateschitz tavaly októberi halálát követően Oliver Mintzlaff lett a Red Bull kvázi sportrészlegének felelőse:

f1-alphatauri-dzsidda-boksz



„Nem, az AlphaTauri nem eladó. Házon belül ugyanakkor számos dolgot megfontoltunk” – fogalmazott Marko. „Ami nem megfelelő, hogy az AlphaTauri többe kerül, mint a Red Bull, szóval mit tehetünk? Átalakítsunk, maradjunk Olaszországban, vagy költözzünk részlegesen vagy akár teljes egészében Angliába? Adjuk el az egészet? Ezeket fontoltuk meg: amikor új menedzsment érkezik, minden lehetőséget átrágunk.”

„Szükségünk van egy második csapatra, ez ilyen egyszerű. Főleg a motorok szempontjából is működnie kell. A legjobb embereink vannak ott, de a gyakorlatban is bizonyítanunk kell, hogy irányítás alatt tartjuk a dolgokat.”

 

Új nevet kaphat az AlphaTauri az F1-ben?

Marko ugyanakkor egy másik érdekes aspektust is felvetett. A Red Bull 2006-ban vásárolta fel a Minardit, s az első tizennégy szezonban Toro Rossóként futott a csapat, amelyet 2020-ban neveztek át a cég divatmárkája után AlphaTaurivá. Ám ez rövidesen akár újra megváltozhat:

„Fontolgatjuk ezt. Logikus is lenne. Némileg vissza is fogtuk az AlphaTauri brandjét, hiszen csak néhány országban adnak el valójában AlphaTauri-termékeket azok közül, ahol versenyzünk. Csak három vagy négy ilyen ország van. A feladat egyszerű: több pénzt kell bevonzani, az eredményeknek pedig javulniuk kell” – tette hozzá Marko, aki azt sem zárta ki, hogy akár külső névadó szponzor is érkezhet az istállóhoz, mint ahogy azt a Red Bull esetén az Oracle révén láthatjuk jelenleg is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: