DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Nem sajnálja a túlköltekező csapatokat Villeneuve

Az egykori világbajnok azt gyanítja, a nagycsapatok már a szezon előtt elhatározták, a költséglimit megemeléséért fognak küzdeni. Kiemelte az Alpine-t, amely gyártóként is képes szabályok szerint játszani.

Nagydíjról nagydíjra visszatérő téma a 140 millió dolláros költséglimit: egyes csapatfőnökök attól félnek, hogy az infláció miatt nem lesz tartható a plafon – a leghangosabb Christian Horner, aki azzal riogat, a csapatok fele kénytelen lesz megszegni a limitet, és elképzelhető, hogy a bajnokság eredménye bíróságon dől majd el. Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve nem sajnálja a Red Bullt és az ugyanabban a cipőben járó csapatokat.

„Ha aláírták, tartsák is be. Mindenki megegyezett ebben, ha pedig valami többe kerül, az minden csapatnak többe kerül. Fejlesszenek akkor kevesebbet” – mondta a Formule1.nl-nek Villeneuve. „Ha megállapodtak valamiben, akkor nincs visszaút. A kisebb csapatok el sem érik, akkor nekik miért kellene beleegyezniük? Az Alpine pedig nagy gyártó, van bőven pénze, mégis sikerül betartania. Mert a szabályok szerint játszanak, ráadásul még versenyképesek is.”



A kanadai arra gyanakszik, hogy a zúgolódó csapatok nem is akarták betartani a plafont, régen elhatározták, hogy próbálják elérni annak megemelését: „Az a gyanúm, hogy már a szezon előtt eldöntötték, módot próbálnak találni az emelésére.”

„Egyelőre muszáj betartaniuk, de milyen büntetést kapnának, ha megszegik? Ezt nem tudom. A pénzbírság nem működik, csak benyelnék. A pontlevonás már jobban fájna. Ha pedig pénzt kellene adniuk másnak büntetésként, az érdekesebbé tenné a dolgot” – javasolt Villeneuve egy büntetési alternatívát. „Azért vannak ebben a bizniszben, hogy nyerjenek és pénzt termeljenek. Ez mindenhol így van, ilyen az élet. Ha úgy tudják hajlítani a szabályokat, hogy profitáljanak belőle, akkor örüljenek neki.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: