Nem csak Andrettiék akarnak új csapatot hozni a Forma-1-be

Új csapat kerülhet a Forma-1-be: Calvin Lo hongkongi milliárdos egy, a héten megjelent interjúban elmondta, foglalkoztatja a gondolat, hogy 2026-tól saját csapatot indítson a sorozatban.

Logan Sargeant, Williams FW44

Fotót készítette: Williams F1

Lo az RE Lee Internationalnak, a világ legnagyobb életbiztosítást nyújtó cégének a vezérigazgatója, vagyonát kétmilliárd dollár (azaz kb. 800 milliárd forint) köré teszik és ezt a legnagyobb szenvedélyére akarja fordítani: a motorsportba.

A The Daily Starnak nyilatkozó üzletember a Williamsbe már fektetett némi pénzt, de tervei szerint saját csapatot indítana: „Egy mai csapatot megvásárolni gyorsabb lenne. Reálisan azonban új csapattal beszállni 2026-tól lenne esély. Ez nagyon rövid idő.”

„Az elmúlt pár évben a Forma-1 világának számos játékosa megkeresett csapatoktól nagyra vágyó tulajdonosokig és befektetőkig. Nagyon szerencsések lennénk, ha bármilyen formában sikerülne beszállnunk.”

Még több F1 hír:

Lo azonban már most tisztázza, hogy saját szerepét viszonylag minimálisnak szeretné tudni az esetleges újoncnál: „Én nem vagyok elég okos ahhoz, hogy működtessek egy csapatot! Akármi is történjen, én csak a pénzt adnám hozzá.”

Lo számára elsősorban a szélesebb ázsiai piacra való betörés lenne a cél a Forma-1-ben. A sorozat elsősorban az Egyesült Államokra és a Közel-Keletre összpontosít mostanában, így Kelet-Ázsia a háttérbe szorult. A Kínai Nagydíj törlésével például már csak két verseny lesz a naptárban a régióból, míg az Egyesült Államokban hármat is rendeznek.

„Nem csak az USA-ban lett hirtelen sikeres a sorozat. Ázsiában is mindenki a Forma-1-ről beszélt. Ott voltam a Szingapúri Nagydíjon és mindenki hihetetlenül lelkes volt. Nem hiszem, hogy konkrétan ázsiai csapatra van szükség, de az ázsiai hatásokra talán.”

Amennyiben Lo végül valóban csapatot alapít, az a Haas 2015-ös csatlakozása óta az első új csapat érkezését jelenti, de nem ő az egyetlen, akinek hasonló tervei vannak, mivel az Andretti Racing is a bajnokság kapuján dörömböl már egy ideje.


Mateschitz halálával oda Marko és Horner függetlensége?

 

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk Mateschitz halálával oda Marko és Horner függetlensége?
Következő cikk „Sokkal tartozunk Rossnak” – csapatfőnökök a távozó Brawnról

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország