Mercedes: nem az oldaldoboz volt a problémáink forrása
A brackley-i alakulat a riválisoktól eltérő módon, gyakorlatilag egy oldaldoboz nélküli megoldással rukkolt elő a 2022-es szabályváltozásokat követően. Ugyan az Ezüst Nyilak teljesítménye visszaesett, de úgy vélik, nem ez a megoldás volt a ludas.
Fotót készítette: FIA
A Williams a 2022-es szezon közepén egy teljesen átépített autóval rukkolt elő Silverstone-ban, amelyen a Red Bull Racing és a Ferrari megoldásainak keveréke volt megfigyelhető. Ezzel leváltották azt az oldaldobozt, amely meglehetősen hasonlított a Mercedes megoldásához, amihez a németek később is ragaszkodtak.
Az új technikai szabályok bevezetését követően három különböző felfogást lehetett megkülönböztetni a csapatoknál az elemet illetően: a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes is saját megközelítésében bízott, ám a zsinórban nyolc konstruktőri bajnoki címet bezsebelő csillagosok jöttek ki ebből a legrosszabban.
Lewis Hamilton és George Russell különösen a 2022-es idény elején küzdött a delfinezéssel, s bár a W13-as a szezonközi fejlesztéseknek köszönhetően hellyel közel legyőzte a problémáit, megkérdőjeleződött az aerodinamikai kialakítás hatékonysága.
„Számomra alapvetően nem az oldaldoboz volt a fő hibaforrás, hanem a padló. A különböző megoldásokat látva meg kellett vizsgálnunk, milyen oldaldobozzal dolgozzunk, számos különböző variációt kipróbáltunk, köztük például a Red Bull változatát is“ - mondta Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója.
„Szerintem hülyeség lenne, ha nem mutatnák alázatot és nem lennénk képesek beismerni, hogy talán nem a helyes utat választottuk. De nem csak a Red Bull koncepciója létezik. A bokszutcában sok érdekes megoldás figyelhető meg az autók oldalán és alján egyaránt“ - tette hozzá Elliott.
„Aerodinamikai mérnökként mindig nyitottnak kell lenned mindenre. Mindig segít megérteni a dolgokat az ellenfelek aerodinamikai megközelítéseinek feltérképezése. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy felteszed magadnak a kérdést, a Red Bull miért választotta azt a megoldást?“ - magyarázta a technikai igazgató.
George Russell, a Mercedes versenyzője ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, azzal tehetik a legtöbbet, ha sikerülne elérniük, hogy az autó kevésbé pattogjon, ugyanis ezzel a jelenséggel még az Abu-Dzabiban rendezett szezonzárón is küzdöttek.
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások