Mercedes: nem az oldaldoboz volt a problémáink forrása

A brackley-i alakulat a riválisoktól eltérő módon, gyakorlatilag egy oldaldoboz nélküli megoldással rukkolt elő a 2022-es szabályváltozásokat követően. Ugyan az Ezüst Nyilak teljesítménye visszaesett, de úgy vélik, nem ez a megoldás volt a ludas.

Mike Elliott, Technology Director, Mercedes AMG, in the Press Conference

Fotót készítette: FIA

A Williams a 2022-es szezon közepén egy teljesen átépített autóval rukkolt elő Silverstone-ban, amelyen a Red Bull Racing és a Ferrari megoldásainak keveréke volt megfigyelhető. Ezzel leváltották azt az oldaldobozt, amely meglehetősen hasonlított a Mercedes megoldásához, amihez a németek később is ragaszkodtak.

Az új technikai szabályok bevezetését követően három különböző felfogást lehetett megkülönböztetni a csapatoknál az elemet illetően: a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes is saját megközelítésében bízott, ám a zsinórban nyolc konstruktőri bajnoki címet bezsebelő csillagosok jöttek ki ebből a legrosszabban.

Még több F1 hír:

Lewis Hamilton és George Russell különösen a 2022-es idény elején küzdött a delfinezéssel, s bár a W13-as a szezonközi fejlesztéseknek köszönhetően hellyel közel legyőzte a problémáit, megkérdőjeleződött az aerodinamikai kialakítás hatékonysága.

„Számomra alapvetően nem az oldaldoboz volt a fő hibaforrás, hanem a padló. A különböző megoldásokat látva meg kellett vizsgálnunk, milyen oldaldobozzal dolgozzunk, számos különböző variációt kipróbáltunk, köztük például a Red Bull változatát is“ - mondta Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója.

„Szerintem hülyeség lenne, ha nem mutatnák alázatot és nem lennénk képesek beismerni, hogy talán nem a helyes utat választottuk. De nem csak a Red Bull koncepciója létezik. A bokszutcában sok érdekes megoldás figyelhető meg az autók oldalán és alján egyaránt“ - tette hozzá Elliott.

 

„Aerodinamikai mérnökként mindig nyitottnak kell lenned mindenre. Mindig segít megérteni a dolgokat az ellenfelek aerodinamikai megközelítéseinek feltérképezése. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy felteszed magadnak a kérdést, a Red Bull miért választotta azt a megoldást?“ - magyarázta a technikai igazgató.

George Russell, a Mercedes versenyzője ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, azzal tehetik a legtöbbet, ha sikerülne elérniük, hogy az autó kevésbé pattogjon, ugyanis ezzel a jelenséggel még az Abu-Dzabiban rendezett szezonzárón is küzdöttek.

Az Aston Martinnak nem igazán tetszik Alonso vakmerő ötlete

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk A Forma-1 kicsit lehűtötte a kedélyeket Andrettiék ügyében
Következő cikk Már a Cadillac kezdeti motorszállítója is megvan a Forma-1-ben

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország