McLaren: középmezőny egységesen közelebb került az élmenőkhöz

A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl szerint a középmezőny egységesen közelebb került az élmezőnyhöz, még ha az infrastrukturális különbségeket nem is tudták egyből ledolgozni.

Daniel Ricciardo, McLaren MCL36, Lance Stroll, Aston Martin AMR22, Yuki Tsunoda, AlphaTauri AT03

Fotót készítette: Mark Sutton / Motorsport Images

Pierre Gasly arról panaszkodott a monacói versenyhétvégén, hogy csalódott, amiért a 2022-es technikai szabályváltozások nem teljesítették a hozzá fűzött reményeit, és a középmezőny nem került közelebb a három élcsapathoz a 2021-es állapothoz képest.

A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl azonban nem ért egyet a francia pilótával, és az Autosport/Motorsport.com kérdésére elmondta, szerinte a középmezőny ismét közelebb került az élmezőnyhöz, még ha a szabályváltozás és a költségsapka egyelőre nem is tudta eltüntetni a csapatok közötti különbségeket.

Még több F1 hír:

„Időbe telik, mire a technikai szabályrendszerrel kapcsolatos változások, és a költségsapka teljesen kiegyenlíti a mezőny lehetőségeit” – mondta a német mérnök.

„Kis időre van még szükség ahhoz, hogy a szabályok és a költségsapka tényleg eltüntesse a nagyobb csapatok előnyét. Nem szabad elfelejtenünk, hogy azok a csapatok, amelyek jelenleg is az élen vannak, évek óta jól felépített csapattal és infrastruktúrával rendelkeznek.”

„Ezek a csapatok már megtanulták, hogyan tudják a maximumot kihozni a rendelkezésükre álló infrastruktúrából. Ez olyasmi, amiből még mindig profitálnak, és ezen a téren további is kiváló munkát végeznek, jobbat, mint mi.”

A Seidl által is megemlített jelenségre utalt korábban Tarcsai Roland, az Aston Martin kompozit tervezőmérnöke is a Forma-1 jövője című panelbeszélgetésen, amelyen elmondta, hogy hiába duplázódott meg egyes részlegeken a náluk dolgozó mérnökök száma Lawrence Stroll érkezése óta, most ismét meg kell tanulnia a csapatnak, hogyan tudja a korábbi munkafolyamatait optimalizálni úgy, hogy kétszer annyian dolgoznak egy adott területen.

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk Baku szerint nem probléma, hogy ütközik az F1-es időmérő és a Le Mans rajtja
Következő cikk Herbert az FIA-nak: ne hallgassanak a csapatokra

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország