Marko: Hamilton hiába cserélt volna kereket, Verstappen akkor is megelőzte volna
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint a biztonsági autós fázis után Max Verstappen akkor is megelőzte volna Lewis Hamiltont, ha nem lett volna gumielőnye a Mercedes pilótájával szemben.
Fotót készítette: Sam Bloxham / Motorsport Images
Max Verstappen a 2021-es Abu Dhabi Nagydíj utolsó körében előzte meg a futamgyőzelemért és a világbajnoki címért Lewis Hamiltont, miután a biztonsági autós fázis elején a Red Bull azonnal lágy gumikat rakott fel az autójára, amire a Mercedesnek nem volt lehetősége: a biztonsági autós fázis kezdetekor még egyáltalán nem volt biztos, hogy a futamot újra fogják indítani, és amennyiben Hamilton friss gumikat kapott volna, a Red Bull kint tartotta volna Verstappent, hogy a pályán megszerezze a pozíciót.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko szerint azonban egy utolsó körös szétlövésben – amit a Mercedes esetleges kerékcseréjén felül egy piros zászló is előidézhetett volna – akkor is Verstappen győzött volna, ha Hamilton autójára is felkerült volna a piros oldalfalú lágy gumi.
„Az utolsó körben a csapat fantasztikusan reagált a lehetőségre, és azonnal felrakták a lágy gumikat. Hamiltonnak ezután esélye sem volt – még azonos gumikon sem” – nyilatkozta Marko az osztrák Servus TV-nek.
„Az utolsó körben Max a szélárnyék és a DRS segítségével egyértelműen meg tudta volna előzni őt. Max megkérdezte tőlem a futam után, mit gondoltam volna erről a forgatókönyvről, azt mondtam neki, hogy semmit, világos volt, hogy te fogsz győzni.”
A Mercedes még a futam leintését követően két pontban is megóvta a futam végeredményét, azonban az FIA versenybírói mindkét keresetüket elutasították. Marko aznap „megkeseredett vesztesnek” nevezte a Mercedest, amiért nem tudták elfogadni a végeredményt, de azt ő is belátja, hogy ezzel átlépett egy vonalat.
„Nos, ez a kijelentés az egész szezonra reflektált, és az akkori érzelmeim tüzelték, talán egy kicsit túlzásba estem” – ismerte el az osztrák expilóta.
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások