DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Már most 2023-ra koncentrál az Aston Martin

Bár egy kis csoport még foglalkozik az idei F1-es versenygép fejlesztésével, Mike Krack csapatfőnök szerint egy ideje már a fókusz a jövő évi autón van, mivel az jelenti a nagy lehetőséget számukra.

Csalódáskeltőnek nevezhető az Aston Martin 2022-es szezonja eddig: a nagy szabályváltozásokat egyáltalán nem tudták kihasználni, s a nyári szünetben csupán a konstruktőri világbajnoki tabella kilencedik helyét foglalják el, mindössze a Williamst megelőzve. Mike Krack csapatvezető eközben arról beszélt, hogy ennek is köszönhetően a fő fókusz már nem is az idei versenygép fejlesztésén van az alakulatnál, hanem a következő évi tervezésén:

„Bár tovább kell folytatnunk az AMR22-es teljesítményének fejlesztését, és egy kisebb csoport emberünk ezen is dolgozik még, már most az AMR23-asra fordítottuk a figyelmünket” – idézi Krack szavait a The Race szaklap. „Egy ideje már az AMR23-ra koncentrálunk, mivel az autónak az első pillanattól kezdve teljesítenie kell. Az új szezon és az új autó jelenti a legnagyobb lehetőséget arra, hogy az ellenfelek elé ugorjunk.”

aston-2022-hun-f1



Az Aston vezetője azt is elismerte, hogy egyelőre nem tudják megmagyarázni, miért rajzolódik ki náluk az, hogy míg egy körön pocsék teljesítményt nyújtanak, a versenytempójuk gyakran elfogadhatóbb: „Próbáljuk megérteni, mert ha megtudjuk az okát, igyekszünk majd orvosolni is. A megfelelő hozzáállás ennek megértéséhez, ha az egykörös lemaradásunkat nézzük, nem pedig a helyezéseket. Olyan szoros a középmezőny, hogy gyakran előfordul, hogy ha valamit elrontasz, három-négy pozíciót is buksz. Ezért objektívnek kell maradnunk és a köridőkülönbségeket kell néznünk. Ott láthatjuk meg, hol kell javulnunk. De az nyilvánvaló, hogy szombatonként jobban szenvedünk, mint vasárnaponként.”

Krack egyébként pozitívumként említette a csapat fejlesztéseit a 2022-es szezonban, külön rámutatva arra, hogy a Hungaroringen debütált új, a szabályalkotók szándékainak nem teljesen, de az előírások betűjének megfelelő hátsó szárny kapcsán nem érheti a másolás vádja őket:

„Helytelenül másolással vádoltak minket idén, de a Magyar Nagydíjon bevetett új hátsó szárnyunk megmutatta, hogy képesek vagyunk újítani és az ellenfeleket beelőzve új ötletekkel előállni. Sokan azt hiszik, olyan könnyű megtervezni, elkészíteni és felrakni az autóra egy új szárnyat. De ha megnézzük a szárnyat vagy bármelyik más fejlesztésünket, az egy művészeti forma, ahogy azokat megtervezzük, kialakítjuk és optimalizáljuk. Emellett nem is elég egyet legyártanunk, három hármat-négyet kell ugyanabból a specifikációból, hogy legyen elég mindkét autóra és legyenek tartalékok is” – mondta el a szakember, példaként említve a jelentős spanyolországi fejlesztési csomagjukat, amelynek legyártását emberfelettinek minősítette.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: