Leclerc: „A futamon nem engedhetjük meg azt, amit most csináltunk”

Charles Leclerc arról beszélt, hogy csatája Carlos Sainzcal az Osztrák Nagydíj sprintversenyén jelentősen keresztbe tett annak, hogy esetleg megpróbáljon elmenni Max Verstappen után a győzelemért, ezt pedig a vasárnapi futamon nem tehetik meg.

Charles Leclerc, Ferrari F1-75, battles with Carlos Sainz, Ferrari F1-75

Charles Leclerc, Ferrari F1-75, battles with Carlos Sainz, Ferrari F1-75

Zak Mauger / Motorsport Images

A Ferrari két versenyzője kétszer is helyet cserélt az első kör során, de végül maradt közöttük a rajtnál meglévő sorrend. Sainz aztán néhány körrel később ismét támadásba lendült, így a páros egyre inkább leszakadt Verstappenről.

A monacói arra tett utalást, hogy márkatársa azért tudta őt keményebben támadni az elején, mert próbálta óvni a gumikat, hogy a végén nagyobb esélye legyen elkapni Red Bull-os ellenfelét.

„Szerintem elég közel voltunk egymáshoz mi hárman a tempót tekintve. Valószínűleg én voltam az, aki a leginkább vigyázott az abroncsaira az elején, így én is nyomtam a legjobban a végén. Szóval megpróbáltam valami mást, de nem működött” – nyilatkozta a sajtótájékoztató során Leclerc.

Még több F1 hír:

Azt is elismerte, hogy veszített „némi” időt a csapattársa elleni küzdelemmel. „Nem hiszem, hogy egyébként elég lett volna ez a sikerre. Miután előnyt épített ki, Max is menedzselni kezdte a gumikat. Sosem tudjuk meg, mi történhetett volna, de ez most így alakult.”

A trió vasárnap ugyanolyan sorrendben vághat majd neki a főfutamnak, mint amilyenben a sprinten kezdtek, de Leclerc felhívta rá a figyelmet, hogy nem ismételhetik meg ugyanazokat a hibákat, ha nyerni akarnak.

„Hosszú verseny lesz a holnapi, így a gumikezelés is nagyobb szerepet játszik majd. Emiatt nem engedhetjük meg azt, amit most csináltunk.” Hogy milyen szabályokat fektet le a Ferrari, az Leclerc szerint főként Mattia Binotto csapatfőnökön múlik.

Az olaszoknak ugyanakkor Silverstone után mindenképpen el kéne kerülniük a belső feszültséget, és minden erejükkel a Red Bull legyőzését kell szem előtt tartaniuk, ha végre el akarnak kezdeni faragni bajnoki hátrányukból.


Idősebb Carlos Sainz balesete az Extreme E-ből

Schumacher az erős teljesítménye ellenére is bosszús maradt

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk Ezért tartja jó döntésnek Steiner azt, hogy nem cserélték meg Magnussent és Schumachert
Következő cikk Verstappen nem érti, minek örül a Mercedes – az ő padlólemezük a leghajlékonyabb

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország