IndyCar: Rossi megtörte hosszú nyeretlenségi sorozatát, változás a bajnokság élén

Az Andretti Autosporttól a szezon végén távozó Alexander Rossi tudta megnyerni a múlt hétvégén rendezett IndyCar-futamot Indianapolisban, miután csapattársa, Colton Herta újabb balszerencsés eseményekbe futott bele. A bajnokságban pedig Will Power állt az élre.

Alexander Rossi, Andretti Autosport Honda

Fotót készítette: Geoffrey M. Miller / Motorsport Images

Elképesztően izgalmasan alakul az amerikai széria idei szezonja, hiszen lényegében évtizedek óta nem látott csata folyik a bajnoki címért, rengeteg pilótának van még esélye a végső sikerre, miközben a szezon már közelít a hajrájához.

Legutóbb a mezőny ismét Indianapolisba látogatott, és idén már másodszor csaptak össze a versenyzők a belső, épített vonalvezetésen. A pole-ból a mclarenes Felix Rosenqvist rajtolhatott, mellőle pedig Rossi.

A rajtnál szokás szerint történt némi kavarodás, Josef Newgarden, aki iowai problémáit követően végül megkapta az engedélyt az indulásra, egy bátor manőverrel az ötödikről a harmadik helyre jött fel az 1-es kanyarnál.

Herta a kilencedik pozícióból a külső íven próbálkozott, aminek köszönhetően Power összeért Pato O’Warddal, és a mexikói versenyző megforgott, miközben Power is sok pozíciót bukott. Néhány körrel később már változás történt az élen, hiszen Herta és Rossi is maga mögé utasította Rosenqvistet.

A bajnokságot a futam előtt vezető Marcus Ericssonnak eközben nehéz hétvégéje volt, mivel motorgondok miatt nem tudott mért kört futni az időmérőn, így csak a 25. helyről vághatott neki a viadalnak. A bajnokságra szintén esélyes csapattársa, Scott Dixon is hátulról indult, ő csupán a 20. tudott lenni a kvalifikáción.

További híreink:

Ez tehát azt jelentette, hogy a Chip Ganassi két pilótájának komoly teljesítményre volt szüksége, ha nem akarták, hogy teljesen kicsússzon a kezükből az idei szezon. Ennek megfelelően pedig nagy felzárkózásba is kezdtek, és igyekeztek minél több pozíciót nyerni.

Az élen időközben eltérő taktikák kezdtek kialakulni, mivel néhányan egy korai sárga zászlót kihasználva kimentek kereket cserélni. Bárhogy is alakult azonban a sorrend, a futamot lényegében továbbra is Herta vezette, mögötte Rossival, valamint a remekül teljesítő újonccal, Christian Lundgaarddal.

A 40. körben megint összegyűlt a mezőny egy sárga zászló miatt, majd következett az újraindítás, amely után nem sokkal azonban a futamot addig kontrolláló Herta autója hirtelen lassulni kezdett.

Úgy tűnt, az amerikai nem tudja rendesen sebességbe rakni a kocsit, miután a 8-as kanyarnál keményen áthajtott a kerékvetőn. Hogy pontosan mi okozta, a problémát, az nem derült ki, de Herta ezek után csak visszagurult a bokszba és feladta a versenyt.

Ezzel tehát Rossi örökölte meg a vezetést, és elkezdte lerázni magáról Lundgaardot, aki mögött ekkor már Power, valamint Scott McLaughlin érkezett. A verseny utolsó harmada már viszonylag nyugalmasan telt, bár a különbségek azért folyamatosan változtak.

 

Rossit ugyanakkor már nem lehetett megfogni, így az egykor az F1-et is megjárt amerikai végre meg tudta törni rossz sorozatát, és a 2019-es Road Americán aratott győzelme után most ismét az első helyen intették le.

Mögötte nem sokkal Lundgaard jött be, aki ezzel élete legjobb eredményét érte el az IndyCarban, míg Power a harmadik helyének köszönhetően átvette a vezetést a pontversenyben Ericssontól, aki végül a 11. helyig tudott feljönni.

Az idei évből már csak négy verseny van hátra, és a következőre már most hétvégén sor kerül, mivel a sorozat a tavalyi év után ismét visszatér Nashville-be, ahol egy nagyon különleges utcai pályán zajlik tovább a küzdelem.

A bajnokság persze még mindig nyitott és szoros, de azért Power és Ericsson mondható a két legnagyobb esélyesnek ezen a ponton. Kíváncsian várhatjuk tehát, hogyan alakul a végjáték.


A Ferrari bemutatta vadonatúj, versenyzésre szánt GT autóját

Lehet, hogy Binottónak távoznia kell a Ferraritól?

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk F3: tükörsima Szmoljar-siker, parádés O'Sullivan-menetelés a Hungaroringen
Következő cikk Berger Vettelről: „Ez egy álom lenne, de attól félek, inkább méheket akar menteni...”

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország