KezdőlapFormula EÍgy zajlott a Formula E tesztje és a próbaverseny - GALÉRIÁVAL!

Így zajlott a Formula E tesztje és a próbaverseny – GALÉRIÁVAL!

-

A héten zajlott a Formula E szezon előtti tesztje Valenciában. A három nap során bemutatkozhattak az újoncok, és a mezőny tesztelte az új szabályokat is.

Circuit Ricardo Tormo Valencia, racingline.hu
Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo, Fotó: Courtesy of Formula E

Eredmények

Ami a köridőket illeti, szinte mindenki az utolsó edzésen futotta egyéni legjobbját, és általánosságban el lehet mondani, napról-napra javult a pálya állapota. Három kivétel volt, a teszt vége előtt Jeddah-ba utazó Antonio Giovinazzi és Dan Ticktum, valamint az Envisionnál epizódszerepet kapó Alice Powell.

# Pilóta Csapat Idő
1 ?? Edoardo Mortara Venturi 1:25.763
2 ?? Jean-Éric Vergne DS Techeetah +0.041
3 ?? Stoffel Vandoorne Mercedes EQ +0.098
4 ?? Mitch Evans Jaguar +0.121
5 ?? Pascal Wehrlein Porsche +0.132
6 ?? Nyck de Vries Mercedes EQ +0.138
7 ?? Nick Cassidy Envision +0.150
8 ?? Robin Frijns Envision +0.155
9 ?? António Félix da Costa DS Techeetah +0.298
10 ?? Alexander Sims Mahindra +0.344
11 ?? Sam Bird Jaguar +0.399
12 ?? Jake Dennis Andretti +0.434
13 ?? Oliver Rowland Mahindra +0.434
14 ?? Lucas di Grassi Venturi +0.493
15 ?? André Lotterer Porsche +0.656
16 ?? Sébastien Buemi Nissan e.dams +0.709
17 ?? Oliver Askew Andretti +0.756
18 ?? Maximilian Günther Nissan e.dams +1.002
19 ?? Sergio Sette Camara Dragon Penske +1.096
20 ?? Oliver Turvey NIO 333 +1.119
21 ?? Adam Carroll* NIO 333 +2.429
22 ?? Antonio Giovinazzi Dragon Penske +2.809
23 ?? Dan Ticktum NIO 333 +3.071
24 ?? Alice Powell* Envision +5.669

*tartalékpilóta

Ezért elmondható, hogy így gyakorlatilag egy edzés alapján alakult ki a lista, ezért az egy körös tempóra nem érdemes nagy következtetéseket levonni.

Ami a legjobb időtől való átlagos lemaradást illeti, néhány csapat egy-egy edzést nem köridőre kihegyezve teljesített, így a kiugró eredmények fals különbségeket eredményeznek.

A szakértők azonban egyetértenek abban, a Mercedes hajtáslánccal rendelkező csapatok (Mercedes EQ és Venturi) tűnnek most a legnagyobb esélyesnek. Mögöttük az üldözőbolyban pedig a Jaguar, a Techeetah és az Envision tartózkodik.

A próbaverseny

Mivel mind az időmérős formátum, mind a versenyt illető szabályok megváltoznak, ezt is kipróbáltatták a Formula E mezőnyével.

A futamokon a legfőbb újítás az, hogy a safety car és full course yellow (FCY: egész pályás sárga zászló, hasonló a virtuális safety carhoz) szakaszok után nem vonnak majd le energiát a pilótáktól. Tavaly ez pont Valenciában okozott káoszt, 2022-ben már úgy próbálják kiküszöbölni a problémát, hogy időt adnak majd hozzá a versenytávhoz hosszabbításként, ez pedig maximum 10 percet.

Ezzel a pilóták nem tudnak majd „indokolatlanul” energiát spórolni a lassított periódusok alatt, és ezzel az energiával való gazdálkodás végig a versenyek része marad.

A „nulladik” próbaversenyen Nyck de Vries diadalmaskodott csapattársa, Vandoorne előtt. Mögöttük pedig a két Venturi, Mortara és di Grassi ért be a célba.

A két Jaguar technikai probléma miatt nem tudott elrajtolni, csak jóval a mezőny után, de a csapatfőnök (James Barclay) szerint azóta kijavították a problémát. A két Techeetah, Lotterer és a nemrég még LMP2-es autót tesztelő Alice Powell sem fejezte be a futamot.

És íme, az összes csapat autója a pályán is:

ForrásThe Race