Így változtatná meg a Forma-1-es autók felfüggesztéseit az F1 technikai igazgatója
A 2022-es technikai szabályváltozással a hidraulikus lengéscsillapítás helyett visszatértek az egyszerű rugós felfüggesztések a Forma-1-es autókra, azonban miközben a csapatok vért izzadtak, hogy megszüntessék az autók pattogását, már most megindult a munka a 2026-os autókon.
Red Bull Racing member at work on the front suspension
Giorgio Piola
A 2022-es szezonban az aerodinamikai változások mellett alaposan leegyszerűsítették az F1-es autók futóműveit, amelyeket a korábbinál jóval feszesebbre kellett hangolnia a csapatoknak ahhoz, hogy a talajhatás kihasználásához stabil platformot hozzanak létre.
A delfinezés és a pattogás megjelenése után George Russell egyből felvetette, hogy szerinte aktív felfüggesztéssel gyorsan meg lehetne szüntetni az autók menettulajdonságaival kapcsolatos problémáját.
Miközben az FIA már megkezdte a munkát a 2026-os szabályrendszeren, amelynek keretein belül akár tényleg visszatérhet az aktív felfüggesztés, Pat Symonds, az F1 technikai igazgatója az Auto Motor und Sportnak adott interjújában elismerte, hogy ő sem teljesen elégedett az aktuális helyzettel.
„Ez nekem is egy fájó pont” – mondta a 2008-as Crashgate-ben is szerepet játszó mérnök, aki a 2022-es szabályrendszer egyik atyja volt. „Korábban én sem értettem egyet a hagyományos felfüggesztések visszatérésével, a légrugók sokkal jobban passzolnának ezekhez az autókhoz.”
„Az egyik probléma ezekkel az autókkal az, hogy tényleg nagyon lassúak az alacsony sebességű kanyarokban, a megnövekedett súlyuk is lassítja őket, de a túl kemény hangolás sem segít. Az autók súlyával (elsősorban az autók mérete, a nehezebb kerekek és a biztonsági intézkedések miatt) nem tudunk mit csinálni. 2026-ban mindenképpen visszatérnék egy eltérő felfüggesztéshez.”
„Én az aktív felfüggesztés rajongója vagyok, de passzív légrugózással is hasonló eredményeket lehetne elérni, 2026 előtt a költségek miatt erre valószínűleg nem kerül majd sor.”
Symonds azt is hozzátette, hogy mindenki tisztában van az F1-nél azzal, hogy ha tényleg csökkenteni akarják az üzemanyagtartály méretét, akkor a karosszéria légellenállását és méretét is csökkenteniük kell.
„A tengelytáv kisebb lesz. Már az idei szezon előtt is le akartuk csökkenteni, de a csapatok aggódtak, hogy nem fér minden az autóba. Azóta azonban tudjuk, hogy egy rövidebb és egy keskenyebb autóval is képesek ugyanerre. A mérnökök már most dolgoznak a 2026-os erőforrásokon, nekik pedig hamarosan tisztában kell lenniük az autók paramétereivel, mielőtt rossz helyre teszik a turbót.”
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások