DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Rali

Így készül az élmezőny az Ózd-Eger Ralira

Hadik András és Turán Frigyes szerint sem lehet taktikázni, Csomós Miklós és Klausz Kristóf is örül a hosszabb versenynek, Velenczei Ádám szerint pedig itt lehet a legjobb esélyük megverni a külföldi sztárokat.

Hosszú és bonyolult verseny vár a Mercarius Rally1 bajnokság mezőnyére a következő hétvégén: az Ózd-Eger Rali során két nap alatt 170 versenykilométert kell majd teljesíteni. Az első nap során a Sáta-Kiskapud közötti gyorsasági és a királdi kör vár az érintettekre, a dobálósabb, rosszabb minőségű pályák után pedig vasárnap jöhetnek a klasszikus egri szakaszok a széles, jó minőségű aszfalton.

A címvédő és az első idei futamot is megnyerő Hadik András – Kertész Krisztián páros számára a második verseny előtt az volt a fő cél, hogy a Boldogkő Ralin felmerülő fékproblémát elhárítsák, de természetesen az Ózd-Eger Ralin is a lehető leggyorsabban akarnak majd autózni.

„Reményeink szerint sikerült megoldani a fékhibát, most majd a héten tesztelünk hétfőn és szerdán is, ott ez ki fog derülni. Az autó beállításai jók voltak már a dobálósabb aszfaltra, de egy-két dolog még nem tetszett, azon próbálunk javítani, illetve itt most csak az első nap lesznek ilyen pályák, a másnapi jó minőségű aszfaltra még ki kell találnunk valamit, szerintem két külön beállítással kell majd versenyeznünk. Egy futam után számolgatni még nincs értelme, nem is lehet, egyelőre olyan gyorsan kell menni, ahogy csak lehet, aztán meglátjuk, hogy az mire lesz elég. Hogy megverhetők-e ezen a pályán a külföldiek? Majd vasárnap este megmondom…” – mondta Hadik.

hadik_2



Turán Frigyes és Bagaméri László tavaly éppen Egerben tette tetőre a Volkswagen Polót, de a pilóta szerint erre a bukásra már abszolút nem gondolnak. „Az tavaly volt, elmúlt, lezártuk, nem foglalkozunk vele és nem is szabad, szerintem egy versenyző sem törődik ilyennel. Igyekszünk a lehető legjobban felkészülni, volt már egy gumitesztünk, a héten pedig tesztelünk még egyet a jó minőségű aszfaltra, oda még szeretnénk kicsit változtatni a beállításokon, én úgy gondolom, hogy a dobálósabbra már megvan a jó setup. Itt taktikázni nem lehet, nyomni kell, ami a csövön kifér. Szeretnénk nagyon gyorsak lenni és jó eredményt elérni” – nyilatkozta a pilóta.

turán

Csomós Miklós és Nagy Attila pályafutásuk legjobb eredményét érte el a Boldogkő Ralin és ezúttal is szeretnének beférni a legjobbak közé, bár a pályák tekintetében megint kicsit hátrányban vannak. „Sajnos mi tavaly nem indultunk Egerben és összkerekes autóval még a királdi-sátai részen sem mentünk, úgyhogy ebből a szempontból ismét van egy kis lemaradásunk, de azért elméletben megvannak a pályák, sok belső felvételt nézünk, igyekszünk jól felkészülni. A szezon előtt is azt mondtam, hogy a kulcs a jobb első kör lehet nekünk a futamokon, szerintem már a Boldogkőn is sikerült ezt megtenni annak ellenére, hogy nem jól választottunk gumit, most is igyekszünk majd ésszel, de azért gyorsan nyitni. Az első kör után meglátjuk, hogy utána mennyi kockázatot érdemes vállalni. Szerintem nekünk fekszik az, hogy hosszabb a futam, többet ülhetünk az autóban és én úgy gondolom, hogy másnap már biztosan jobban ritmusban leszünk, viszont azokat a 200 km/h körüli részeket nehéz lesz megszokni így az utcai autó után. Igyekszünk ott lenni az elejében” – mondta a versenyző.

csomós

Klausz Kristóf és Csányi Botond Skoda Fabiája fontos fejlesztéseket kap a második bajnoki futamra, de a pilóta úgy érzi, hogy a tempós részek elvállalása lehet majd a kulcs – ezekkel egyelőre voltak még gondjai, viszont az egri pályákon bőven lesz lehetőség a gyakorlásra. „Örülök, hogy ez most egy bonyolultabb, hosszabb verseny lesz, ehhez voltunk hozzászokva korábban, szerintem ez jobban is fekszik nekünk. Nyilván még próbáljuk megszokni a Skodát, a tempós részeken még volt hiányérzetem legutóbb, de úgy gondolom, hogy ez a futam jó lehetőség lesz arra, hogy ebbe beleszokjunk. Az autó megkapta a hosszabb végáttételt, illetve a gátlók is kaptak egy átszelepelést, sikerült kicsit magunkra szabni őket, úgyhogy ettől azt várjuk, hogy gyorsulni tudjunk – rajtam múlik, hogy mennyire tudok majd gyorsan vezetni egy ilyen autót és hogy mennyire hamar tudom megszokni. A tempós pályákon biztosan számítani fog a végáttételünk is, ennek hiányát a Boldogkő Ralin azért kicsit megéreztük. Szeretnénk közelebb férkőzni a mezőny legelejéhez” – fejtette ki véleményét Klausz.

klausz

Német László és Tóth Imre a Boldogkő Ralin teljesítette első versenyét a Citroen C3 Rally2vel és a pilóta a második-harmadik körben nem volt elégedett a tempóval – Mads Ostberg beállításai kiváló alapot jelentenek, de Német szerint egy kicsit magára kell még hangolni az autót, hogy komfortosabban érezze magát benne. „Bízom benne, hogy a hétközi teszten sikerül kitapasztalni, hogy az általam kigondolt irány valóban hozhat-e valamit a konyhára, remélhetőleg az bizonyosodik be, hogy a beállításokkal kapcsolatban elképzelt ötleteim működőképesek. Reményeim szerint a versenyen tudunk így egy kicsit gyorsulni, bár konkrét helyezésben meghatározott célom még ezen a versenyen sem lesz, inkább csak azt szeretném látni, hogy közelebb tudunk lenni a legjobbakhoz, csökkentjük a hátrányunkat és jobban megismerkedek a Citroennel. Ami a pályákat illeti, a széles egri utakon talán kicsit több helye van az embernek, de nem tartok az első napi szakaszoktól sem” – tekintett előre Német.

német

A Hadikéknál már említett fékprobléma miatt nem sikerült jól az első futam Bodolai László és Deák Attila számára, folyamatosan hátráltatta őket ez a hiba, de most bíznak benne, hogy gondmentesen tudnak versenyezni. „A csapattól azt az információt kaptuk, hogy megoldották a dolgot, hétfőn lesz egy tesztünk, ott majd meglátjuk. Most még az autón állítunk kicsit, kipróbálunk dolgokat, hogy minden jó legyen. Ezúttal maximálisan fel tudunk készülni, tavaly itt egy kicsit dekoncentráltan vezettem, de alapvetően szeretem ezeket a pályákat, nézegetem a belsőket, az adatokat, találtunk kanyarokat, ahol gyorsabban kell majd elfordulni, úgyhogy tényleg készülünk. Szeretnénk beférni az első ötbe, én úgy gondolom, hogy ha minden rendben alakul majd, akkor ez reális lehet” – tűzte ki a célt Bodolai.

bodolai

Az élmezőnyben persze mindenképpen számolnunk kell a Velenczei Ádám – Igor Bacigál párossal is, akik a Boldogkő Ralin is a dobogóért csatáztak, majd végül az utolsó gyorsaságin hibáztak, így nem értek célba. Egerben tavaly a győzelemért voltak óriási meccsben, most is valami hasonlót terveznek. „Nem volt ez egy akkora bukás, hogy bennünk maradjon szerintem, legalábbis remélem. A pályákat ismerjük, Sátát nagyon szeretem, az egri részből a Szarvaskőn mentünk nagyon jót tavaly, igazából mindegyik szakasszal ki vagyok békülve. Én ezt úgy fogom fel, hogy oké, a mínuszunk megvan idénre, többet már nem szabad hibázni és most a lehető legtöbb pontot kell gyűjtenünk ahhoz, hogy év végén legyen esélyünk bármire. Én nyomni fogom, ahogy lehet, mert itt mindig az a tapasztalat, hogy tizedekre menő csata zajlik és a minimális hiba sem fér bele. Meglátjuk, hogy hova férünk be, a dobogó környéke már jó lehet, de igazából én úgy érzem, hogy az egész évet tekintve itt lehet a legtöbb esélyünk a külföldiekkel, Ostberggel és Kopeckyvel szemben. Tesztelünk még egyet hét közben a jó minőségű aszfaltra, igyekszünk oda is jó beállítást találni, a rosszabb minőségűre a Boldogkő Rali előtt szerintem már megtaláltuk a jót. Igyekezni fogunk.”

velenczei

A legutóbbi Eger Ralit és a legutóbbi Ózd Ralit is megnyerő Vincze Ferenc a Boldogkő Ralihoz hasonlóan ezúttal sem tud rajthoz állni, ott lesz viszont a regnáló WRC2-es világbajnok Mads Ostberg, illetve a korábbi WRC2-es győztes, az ezen a hétvégén Csehországban versenyző Jan Kopecky.

ostberg

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: