DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Horner szigorúnak tartja Masi menesztését

A Red Bull F1-es főnöke is ismertette álláspontját az FIA Abu Dhabi Nagydíjjal kapcsolatos döntéseiről. A szakember arra is rávilágított, hogy a jó taktikájuk is közrejátszott Verstappen vb-címében.

Az FIA néhány napja jelentette be, hogy az Abu Dhabi Nagydíjon történtek kapcsán indított vizsgálat eredményeként távozik posztjáról Michael Masi versenyigazgató, a helyét pedig felváltva Niels Wittich és Eduardo Freitas fogja átvenni, valamint visszahívják tanácsadónak Herbie Blasht is, emellett egy VAR-szerű rendszert is bevezetnek. A szezonzáró során érintett egyik alakulat, a Mercedes főnöke már véleményt nyilvánított a döntésekkel kapcsolatban, most pedig ugyanezt megtette Christian Horner is a Red Bull részéről:

„Nehéz kérdés. Ez az FIA dolga” – nyilatkozta a csapatfőnök a talkSPORT-nak Masi menesztéséről. „Szerintem szigorú döntés született: úgy gondolom, nagyon nehéz helyzetben volt tavaly. Ha megnézzük, milyen erőforrások állnak a rendelkezésére a csapatokkal összevetve, óriási a különbség. Jó hallani, hogy behoznak olyanokat, mint a VAR itteni megfelelője, illetve visszahozzák az egyik legtapasztaltabb embert Herbie Blash személyében. Úgy vélem, egyszerűen túl nagy volt a nyomás, hogy elmozdítsák Michaelt, és ez nem helyes. Ez a személyes érzésem.”

horner-redbull



Horner arra is rámutatott, hogy a figyelem középpontjában a versenyigazgató kétes döntései álltak az idényzáró után, viszont Max Verstappen vb-címében az is szerepet játszott, hogy a Red Bull jól taktikázott Nicholas Latifi verseny végi baleseténél:

„Intenzív időszak volt. A szezont mind a 22 futam szempontjából kell tekinteni” – magyarázta. „Sok döntés született ellenünk az év korábbi szakaszában, voltak ki nem osztott büntetések, és így tovább. A végén volt egy kis szerencsénk, és ez olykor előfordul a sportban: nincs vége, amíg a sípszót meg nem halljuk vagy amíg a zászló nem lendül.”

„Stratégiai szempontból élesek voltunk a végén. Amikor öt körrel a vége előtt megtörtént a baleset, azonnal reagáltunk. Maxot behívtuk friss szett lágyakért, míg a Mercedes kint hagyta Lewist a végén már 44 körös használt abroncsokon. Maxnak meg kellett csinálnia az előzést az utolsó körben, amit meg is tett. Ez elhomályosult a viták közepette, de a lényeg, hogy taktikailag helyesen cselekedtünk, Max pedig szállította a manővert, s így világbajnok lett.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: