Horner: Newey a mátrixban él!
Andrian Newey 2006-ban csatlakozott a Red Bullhoz a csapat technikai vezetőjeként és elévülhetetlen érdemeket szerzett a Milton Keynes-i alakulat sikereiben. Kollégája szerint a tervezőzseni egy teljesen más dimenzióban látja a Forma-1-et, mint az átlagemberek.
Fotót készítette: Carl Bingham / Motorsport Images
Adrian Newey nagy szerepet játszott a Williams 1990-es években elért sikereiben, ezt követően a McLarennél vállalt munkát, ahol az ő tervei alapján tervezett autóval Mika Häkkinen két egymást követő évben is világbajnoki címet szerzett.
Amikor Dietrich Mateschitz 2005-ben megvásárolta a bajban lévő Jaguar istállót és átkeresztelte Red Bull Racingre, tisztában volt vele, hogy jelentős átalakításra lesz szükség a siker eléréséhez.
Így aztán az elérhető legjobb szakembereket igyekezett megszerezni az energiaitalosok számára. Miután Christian Horner megkapta a csapatvezetői feladatokat, csak egyetlen név járt a fejében, hogy még tovább erősítse az istállót.
„Egy világos technikai irányvonal hiányzott. Mindig is rajongtam Adrian munkájáért és az autókért, amiket épített, egészen a Leyton House-i időkön át az 1980-as évek végéig visszamenőleg“ - mondta Horner.
„Adrian volt a legjobb, aki valaha is dolgozott a Forma-1-ben. A kérdés csak az volt, hogyan tudjuk elcsábítani a Red Bullhoz“ - emlékezett vissza a brit csapatvezető.
Newey 2006-os érkezése óta öt konstruktőri címhez segítette a bikásokat, míg Sebastian Vettel négy, Max Verstappen két világbajnoki címet zsebelt be a tervezőzseni által megálmodott konstrukciókkal.
Horner szerint a Red Bull technikai főnöke ma is ugyanolyan aktívan és keményen dolgozik, mint pályafutása kezdetén és továbbra is komoly hatást gyakorol az istálló életére.
„Ő az egyetlen fickó, aki látja a levegőt. Szó szerint a mátrixban él. Ő a technikai zenekar karmestere, még mindig nagyon gyakorlatias és még mindig hosszú órákat tölt a rajztábla előtt ülve“ - fogalmazott Horner.
Newey zsenialitására szüksége is lesz a Red Bullnak 2023-ban, hiszen az eredetileg tervezettnél tíz százalékkal kevesebb szélcsatornában eltölthető idővel kell megalkotniuk az új konstrukciójukat, miután a csapat túlköltekezte magát a költségvetési plafonon 2021-ben.
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások