Horner: Hiányzik Charlie Whiting tapasztalata a Forma–1-nek
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint a Forma-1-nek hiányzott a korábbi versenyigazgató, Charlie Whiting tapasztalata a kaotikus Szaúd-arábiai Nagydíj során.
Chase Carey, Non-Executive Chairman, Formula One Group, Christian Horner, Team Principal, Red Bull Racing, on the grid
Mark Sutton / Motorsport Images
Horner frusztrált volt a jelenlegi F1-es versenyigazgató, Michael Masi számos döntése miatt a dzsiddai futam során - ezek közé tartozott az az öt rajthelyes rajtbüntetés is, amely végül Max Verstappen győzelmi esélyébe került.
Egy olyan estén, amelyen Masi fontos döntéseket hozott a piros zászlókkal kapcsolatban, pozíciókat adott vissza, alkudozott a Red Bull-lal a rajtrácson elfoglalt helyekről, és pályán kívüli előzéseket ítélt meg, Horner úgy érezte, hogy nem volt jó este a sport számára.
Mivel Masi számos közelmúltbeli döntése már megosztotta a versenyzők véleményét, Horner úgy érezte, hogy a Szaúd-arábiai Nagydíj megmutatta, mi hiányzik a sportágból Whiting 2019-es távozása óta.
Arra a kérdésre, hogy Verstappen megjegyzései szerint a szaúdi versenyen elhangzott döntések nem méltóak a Forma–1-hez, Horner azt mondta: „Szerintem túl vagyunk szabályozva. Vannak szabályok 10 autóhosszról, aztán a felvezetőkörről újraindítás esetén. Úgy érzem, hogy túl sok a szabály.“
„Ma úgy éreztem, hogy a sportnak hiányzott Charlie Whiting, sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de az a tapasztalat, amit ő szerzett… Nyilvánvalóan frusztráló, de igen, nehéz Michael [Masi] és a stewardok számára, különösen az ilyen típusú helyszínen, ilyen típusú pályán, a törmelék mennyiségével és a kanyartípusokkal, de igen, ez mindenkinek ugyanolyan nehéz."
Horner megkérdőjelezte az FIA döntéshozatali folyamatának következetességét, mivel elmondása szerint Masi Verstappen elleni döntései, beleértve a második újraindításnál való hátrébb helyezését és az öt másodperces büntetést, ellentétben állnak azzal, hogy Hamilton megúszta a szankciót, amiért állítólag figyelmen kívül hagyta a sárga zászlót és majdnem összeütközött Nyikita Mazepinnel a pénteki utolsó szabadedzésen.
„Azt hiszem, nehéz volt ma a verseny irányítása" - mondta a versenyirányításról. "Nyilvánvalóan rengeteg törmelék, nagy volt a forgalom, a versenyirányítás ide-oda járkált a különböző incidensek miatt, aztán biztonsági autók, virtuális biztonsági autók, újraindítások. Néhány folyamatotnehéz volt nyomon követni, szóval azt hiszem, sok tanulsága van ennek a versenynek, amit az elkövetkező hetekben hosszasan meg fogunk vitatni.“
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások