Honda: „Vegyes érzés” lesz látni a Red Bullt jelöletlen motorokkal menni 2022-ben
A Honda ugyan a szezon végeztével búcsút int a Forma–1-nek, a motorjaik a jövőben is futni fognak a Red Bull és az AlphaTauri autóiban, csak már nem a japánok neve alatt. A Honda F1-es ügyvezető igazgatója, Masashi Yamamoto elismerte, hogy „vegyes érzései” lesznek, ha sikereket fognak elérni a motorjaikkal.
Sergio Perez, Red Bull Racing RB16B, Max Verstappen, Red Bull Racing RB16B, out of the garage
Glenn Dunbar / Motorsport Images
Miután a Honda bejelentette, hogy kivonulnak a Forma–1-ből 2021 végén, a Red Bullnak hosszas tárgyalások után sikerült megegyeznie velük, hogy átveszik a gyártó erőforrásait, és azokkal fognak a jövőben is versenyezni.
Yamamoto megerősítette, hogy jelenleg egyfajta keserédes folyamat zajlik, hiszen szépen lassan átadják a technológiájukat a bikások csapatának, akik gyárukban saját motorrészleget is létrehoztak ennek érdekében.
„Az irányt már nagyvonalakban meghatároztuk, most pedig abban a fázisban vagyunk, hogy kitaláljuk, a Honda miként tudja támogatni a programot a következő évtől kezdődően. Ezen még mindig folyik a munka” – kezdte a Honda szakembere.
„Én személy szerint már annak is örülök, hogy jövőre legalább olyasvalami lesz az autókban, amit mi készítettünk. Támogatni akarjuk a Red Bullt minden lehetséges eszközzel, hiszen egy versenyképes hajtóegységet akarunk nekik rendelkezésre bocsátani, amellyel remélhetőleg a bajnokságért harcolhatnak. Ha ez sikerülne, az igazán remek lenne.”
„Az autón és a motoron nem lesz semmilyen hondás márkajelzés vagy felirat, szóval vegyes érzés lesz majd látni az autót, amelyben egy Honda-motor működik. Az autó szíve egy Honda lesz, amely mégsem teljesen Honda!”
Yamamoto eddig elégedett lehet a saját teljesítményükkel, hiszen Bahreinben mindkét istállójuk szépen ment, és az erőforrásuk látszólag már megközelítette, de az is lehet, hogy beérte a legjobbnak tartott Mercedesét.
A kihívás azonban nem volt kicsi, hiszen a japánok lényegében előrehozták a jövő évre szánt fejlesztéseiket idénre, emiatt pedig a szakember úgy gondolja, hogy 2021-ben több győzelem is lehetséges lesz a Red Bull-lal karöltve.
Érdekes módon a koronavírus előtti terveikben még az szerepelt, hogy ezt a motort valóban 2021-ben vetik be, aztán viszont el kellett halasztaniuk mindent egy évvel. Később azonban kiderült, hogy a Honda elhagyja a sorozatot az idény végén, így hát úgy döntöttek, hogy mégis előrehozzák az új motor bevetését.
„Ha figyelembe vesszük, hogy mennyi idő állt rendelkezésünkre, akkor látható, hogy elég kemény volt. Ugyanakkor sok tudást halmoztunk fel 2015 óta, szóval megbíztam a mérnökeinkben, hogy meg tudják csinálni.”
„Tudtuk és biztosak is voltunk benne, hogy ez egy erősebb motor lesz, emiatt pedig nagyon komoly volt az eltökéltségünk. Realisztikusan nézve nagyon nehéz lesz megnyerni minden futamot, vagy minden pályán erősnek lenni” – mondta még Yamamoto a szezon előtt.
„A Red Bull-lal együtt azonban azt gondoljuk, hogy vannak olyan futamok, amelyeket meg kellene nyernünk. A többin pedig legalább a dobogónak meg kéne lennie. Az egyensúly lesz a lényeg, és akkor remélhetőleg minden futamon jó eredményeket érhetünk majd el.”
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások