Hauger nyerte az F3-as főfutamot, Tóth balesettel zárta hazai hétvégéjét
Az F3-asok főfutama előtt leszakadt az ég a Hungaroringen, így mindenképpen izgalmas versenynek néztünk elébe. Az élről Arthur Leclerc rajtolhatott, mögüle pedig a bajnokságot vezető Dennis Hauger.
Dennis Hauger, Prema Racing
Mark Sutton / Motorsport Images
A szakadó esőben a mezőny először néhány kört teljesített a Safety Car mögött, majd miután úgy ítélték meg, hogy kezdődhet a futam, repülőrajttal jött el a 30 autó. A látási viszonyok szörnyűek voltak, de a nap éppen kisütött a rajtra.
Az első körben Leclerc megtartotta a vezetést, de a harmadik helyért nagy csata zajlott a Trident versenyzői között. Jack Doohant David Schumacher támadta, majd Clement Novalak is csatlakozott hozzájuk.
A mezőny végén azonban Victor Martins ütközött egyik ellenfelével, és kicsúszott a bukótérbe. Mivel csak nehezen tudott visszajönni, így beküldték a biztonsági autót. Martins végül vissza tudott jönni a bokszba egy első szárnycserére, majd mehetett a mezőny után.
A negyedik körre aztán ismét újraindítottál a versenyt, így folytatódhattak a küzdelmek. Ahogyan az várható volt, a változó körülmények közepette folyamatosan történtek pozíciócserék, ahogyan mindenki igyekezett felmérni a pálya állapotát.
Az első ötben ismét maradt minden a régiben, mögöttük azonban folyamatosan csatáztak a pilóták. Olli Caldwell majdnem beleszállt egyik versenytársába az 1-es kanyarnál, miután teljesen elmérte a féktávot.
Miután felvették a ritmust, úgy tűnt, hogy Hauger a második helyen sokkal gyorsabb volt, mint Leclerc, és keményen támadni is kezdte őt a nyolcadik kör elején. A két Prema remek csatát vívott, Hauger jobbról-balról próbált elmenni csapattársa mellett, de a monacói nagyon kiszélesítette autóját.
Sokáig viszont nem bírta a nyomást, és Hauger egy zseniális előzéssel a 2-es kanyar külső ívén egyszerűen körbeautózta Leclerc-t, és átvette a vezetést. Tóth László ekkor a 28. helyen haladt hazai pályán. A futam felénél pedig elkezdett száradni is az aszfalt, miután már nem érkezett utánpótlás az esőből.
A versenyzők el is kezdték keresni a vizes foltokat, hogy hűtsék az esőgumikat. Ez tehát újabb fordulatokat vetített előre, hiszen fontos volt, hogy ki tudja életben tartani a gumikat a lehető legjobban. A pálya egyébként elképesztően gyorsan száradt, így még az is felmerülhetett, hogy esetleg valaki megpróbál slickekre váltani.
Ahogyan pedig száradt az aszfalt, Leclerc elkezdett visszajönni az élen álló Haugerre. Oda-vissza kezdték adni egymásnak a leggyorsabb köröket, miközben a futam második fele igazából már inkább a túlélésről szólt az esőgumikon.
Az utolsó pontszerző helyért közben a két Charouz Racing-versenyző csatázott. Enzo Fittipaldinak sikerült is megelőznie Logan Sargeantet, így övé volt a tizedik hely. Az élen álló hármas időközben ellépett valamennyire az üldözőktől. A 15. körben pedig a hétvége második futamának győztese, Matteo Nannini kockáztatott, és kijött slick gumikért.
A 18. körben aztán ismét jött a biztonsági autó, miután a 2-es kanyarnál Ido Cohen és Tóth ütköztek össze. Cohen megforgott, majd a kicsivel mögötte jövő magyar pilóta, már nem tudta őt elkerülni, és lényegében meglovagolta riválisa autóját, de szerencsére nem lett belőle nagyobb probléma.
Ezzel pedig biztossá vált, hogy sárga zászló alatt ér véget a verseny, mivel nem volt már idő a gyors mentésre. Dennis Hauger így tehát megnyerte az F3-as főfutamot, és tovább növelte előnyét a pontversenyben. Mögötte Leclerc végzett, a harmadik pedig Doohan lett. Negyediknek Schumacher, ötödiknek pedig Novalak jött be.
Íme a futam teljes végeredménye:
Helyezés | Versenyző | Csapat | Kör | Idő | Hátrány | Intervallum | Mph |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dennis Hauger | Prema Powerteam | 20 | - | |||
2 | Arthur Leclerc | Prema Powerteam | 20 | 1.300 | 1.300 | 1.300 | |
3 | Jack Doohan | Trident | 20 | 2.200 | 2.200 | 0.900 | |
4 | David Schumacher | Trident | 20 | 2.700 | 2.700 | 0.500 | |
5 | Clement Novalak | Trident | 20 | 3.200 | 3.200 | 0.500 | |
6 | Alexander Smolyar | ART Grand Prix | 20 | 3.400 | 3.400 | 0.200 | |
7 | Frederik Vesti | ART Grand Prix | 20 | 3.600 | 3.600 | 0.200 | |
8 | Olli Caldwell | Prema Powerteam | 20 | 4.900 | 4.900 | 1.300 | |
9 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | 20 | 5.200 | 5.200 | 0.300 | |
10 | Logan Sargeant | Charouz Racing System | 20 | 5.400 | 5.400 | 0.200 | |
11 | Lorenzo Colombo | Campos Racing | 20 | 5.900 | 5.900 | 0.500 | |
12 | Ayumu Iwasa | Hitech Racing | 20 | 6.200 | 6.200 | 0.300 | |
13 | Jake Hughes | Carlin | 20 | 8.000 | 8.000 | 1.800 | |
14 | Juan Manuel Correa | ART Grand Prix | 20 | 8.200 | 8.200 | 0.200 | |
15 | Jak Crawford | Hitech Racing | 20 | 8.400 | 8.400 | 0.200 | |
16 | Caio Collet | MP Motorsport | 20 | 9.200 | 9.200 | 0.800 | |
17 | Calan Williams | Jenzer Motorsport | 20 | 10.000 | 10.000 | 0.800 | |
18 | Johnathan Hoggard | Jenzer Motorsport | 20 | 16.100 | 16.100 | 6.100 | |
19 | Tijmen van | MP Motorsport | 20 | 18.700 | 18.700 | 2.600 | |
20 | Reshad de | Charouz Racing System | 20 | 27.000 | 27.000 | 8.300 | |
21 | Oliver Rasmussen | HWA AG | 20 | 27.600 | 27.600 | 0.600 | |
22 | Filip Ugran | Jenzer Motorsport | 20 | 28.100 | 28.100 | 0.500 | |
23 | Rafael Villagómez | HWA AG | 20 | 28.400 | 28.400 | 0.300 | |
24 | Roman Stanek | Hitech Racing | 20 | 29.000 | 29.000 | 0.600 | |
25 | Amaury Cordeel | Campos Racing | 20 | 52.700 | 52.700 | 23.700 | |
26 | Matteo Nannini | HWA AG | 20 | 53.200 | 53.200 | 0.500 | |
27 | Victor Martins | MP Motorsport | 20 | 58.100 | 58.100 | 4.900 | |
28 | Ido Cohen | Carlin | 17 | 3 laps | |||
29 | László Tóth | Campos Racing | 17 | 3 laps | |||
30 | Jonny Edgar | Carlin | 15 | 5 laps | |||
Teljes eredmény |
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások