Jelentés a versenyről

Hauger nyerte az F3-as főfutamot, Tóth balesettel zárta hazai hétvégéjét

Az F3-asok főfutama előtt leszakadt az ég a Hungaroringen, így mindenképpen izgalmas versenynek néztünk elébe. Az élről Arthur Leclerc rajtolhatott, mögüle pedig a bajnokságot vezető Dennis Hauger.

Dennis Hauger, Prema Racing

Dennis Hauger, Prema Racing

Mark Sutton / Motorsport Images

A szakadó esőben a mezőny először néhány kört teljesített a Safety Car mögött, majd miután úgy ítélték meg, hogy kezdődhet a futam, repülőrajttal jött el a 30 autó. A látási viszonyok szörnyűek voltak, de a nap éppen kisütött a rajtra.

Az első körben Leclerc megtartotta a vezetést, de a harmadik helyért nagy csata zajlott a Trident versenyzői között. Jack Doohant David Schumacher támadta, majd Clement Novalak is csatlakozott hozzájuk.

A mezőny végén azonban Victor Martins ütközött egyik ellenfelével, és kicsúszott a bukótérbe. Mivel csak nehezen tudott visszajönni, így beküldték a biztonsági autót. Martins végül vissza tudott jönni a bokszba egy első szárnycserére, majd mehetett a mezőny után.

Még több hír:

A negyedik körre aztán ismét újraindítottál a versenyt, így folytatódhattak a küzdelmek. Ahogyan az várható volt, a változó körülmények közepette folyamatosan történtek pozíciócserék, ahogyan mindenki igyekezett felmérni a pálya állapotát.

Az első ötben ismét maradt minden a régiben, mögöttük azonban folyamatosan csatáztak a pilóták. Olli Caldwell majdnem beleszállt egyik versenytársába az 1-es kanyarnál, miután teljesen elmérte a féktávot.

Miután felvették a ritmust, úgy tűnt, hogy Hauger a második helyen sokkal gyorsabb volt, mint Leclerc, és keményen támadni is kezdte őt a nyolcadik kör elején. A két Prema remek csatát vívott, Hauger jobbról-balról próbált elmenni csapattársa mellett, de a monacói nagyon kiszélesítette autóját.

Sokáig viszont nem bírta a nyomást, és Hauger egy zseniális előzéssel a 2-es kanyar külső ívén egyszerűen körbeautózta Leclerc-t, és átvette a vezetést. Tóth László ekkor a 28. helyen haladt hazai pályán. A futam felénél pedig elkezdett száradni is az aszfalt, miután már nem érkezett utánpótlás az esőből.

 

A versenyzők el is kezdték keresni a vizes foltokat, hogy hűtsék az esőgumikat. Ez tehát újabb fordulatokat vetített előre, hiszen fontos volt, hogy ki tudja életben tartani a gumikat a lehető legjobban. A pálya egyébként elképesztően gyorsan száradt, így még az is felmerülhetett, hogy esetleg valaki megpróbál slickekre váltani.

Ahogyan pedig száradt az aszfalt, Leclerc elkezdett visszajönni az élen álló Haugerre. Oda-vissza kezdték adni egymásnak a leggyorsabb köröket, miközben a futam második fele igazából már inkább a túlélésről szólt az esőgumikon.

Az utolsó pontszerző helyért közben a két Charouz Racing-versenyző csatázott. Enzo Fittipaldinak sikerült is megelőznie Logan Sargeantet, így övé volt a tizedik hely. Az élen álló hármas időközben ellépett valamennyire az üldözőktől. A 15. körben pedig a hétvége második futamának győztese, Matteo Nannini kockáztatott, és kijött slick gumikért.

A 18. körben aztán ismét jött a biztonsági autó, miután a 2-es kanyarnál Ido Cohen és Tóth ütköztek össze. Cohen megforgott, majd a kicsivel mögötte jövő magyar pilóta, már nem tudta őt elkerülni, és lényegében meglovagolta riválisa autóját, de szerencsére nem lett belőle nagyobb probléma.

Ezzel pedig biztossá vált, hogy sárga zászló alatt ér véget a verseny, mivel nem volt már idő a gyors mentésre. Dennis Hauger így tehát megnyerte az F3-as főfutamot, és tovább növelte előnyét a pontversenyben. Mögötte Leclerc végzett, a harmadik pedig Doohan lett. Negyediknek Schumacher, ötödiknek pedig Novalak jött be.

Íme a futam teljes végeredménye:

Helyezés Versenyző Csapat Kör Idő Hátrány Intervallum Mph
1 Norway Dennis Hauger Italy Prema Powerteam 20 -      
2 Arthur Leclerc Italy Prema Powerteam 20 1.300 1.300 1.300  
3 Australia Jack Doohan Italy Trident 20 2.200 2.200 0.900  
4 Germany David Schumacher Italy Trident 20 2.700 2.700 0.500  
5 United Kingdom Clement Novalak Italy Trident 20 3.200 3.200 0.500  
6 Russian Federation Alexander Smolyar France ART Grand Prix 20 3.400 3.400 0.200  
7 Denmark Frederik Vesti France ART Grand Prix 20 3.600 3.600 0.200  
8 United Kingdom Olli Caldwell Italy Prema Powerteam 20 4.900 4.900 1.300  
9 Brazil Enzo Fittipaldi Czech Republic Charouz Racing System 20 5.200 5.200 0.300  
10 United States Logan Sargeant Czech Republic Charouz Racing System 20 5.400 5.400 0.200  
11 Italy Lorenzo Colombo Spain Campos Racing 20 5.900 5.900 0.500  
12 Ayumu Iwasa United Kingdom Hitech Racing 20 6.200 6.200 0.300  
13 United Kingdom Jake Hughes United Kingdom Carlin 20 8.000 8.000 1.800  
14 United States Juan Manuel Correa France ART Grand Prix 20 8.200 8.200 0.200  
15 Jak Crawford United Kingdom Hitech Racing 20 8.400 8.400 0.200  
16 Caio Collet Netherlands MP Motorsport 20 9.200 9.200 0.800  
17 Australia Calan Williams Switzerland Jenzer Motorsport 20 10.000 10.000 0.800  
18 United Kingdom Johnathan Hoggard Switzerland Jenzer Motorsport 20 16.100 16.100 6.100  
19 Tijmen van Netherlands MP Motorsport 20 18.700 18.700 2.600  
20 Reshad de Czech Republic Charouz Racing System 20 27.000 27.000 8.300  
21 Oliver Rasmussen Germany HWA AG 20 27.600 27.600 0.600  
22 Filip Ugran Switzerland Jenzer Motorsport 20 28.100 28.100 0.500  
23 Rafael Villagómez Germany HWA AG 20 28.400 28.400 0.300  
24 Czech Republic Roman Stanek United Kingdom Hitech Racing 20 29.000 29.000 0.600  
25 Amaury Cordeel Spain Campos Racing 20 52.700 52.700 23.700  
26 Italy Matteo Nannini Germany HWA AG 20 53.200 53.200 0.500  
27 France Victor Martins Netherlands MP Motorsport 20 58.100 58.100 4.900  
28 Ido Cohen United Kingdom Carlin 17 3 laps      
29 László Tóth Spain Campos Racing 17 3 laps      
30 United Kingdom Jonny Edgar United Kingdom Carlin 15 5 laps      

Így fest az F1-es Magyar Nagydíj rajtrácsa

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk Magabiztos olasz siker az F3-ban, Tóth a 23. helyen végzett
Következő cikk A Williams azonnali hatállyal megvált az F2-es pilótájától

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország