Figyelemre méltó eredményeket ért el a Mercedes a karbonsemlegesség felé vezető úton

A brackley-i alakulat a Forma-1-es triplahétvégén élő kísérletet végzett, amely során a Belgium-Hollandia-Olaszország útvonalon tizenhat teherkamionját hidrogénezett növényi olajjal tankolta meg a bioüzemanyagokra való teljes átállás jegyében.

Mercedes truck

Mercedes truck

Mercedes AMG

Az eredmény önmagáért beszél: a szállítás során 89 százalékkal csökkentették a szállítmányok széndioxid-kibocsátását. A mintegy 1400 kilométeres út során összesen 44 091 kilogramm széndioxidot sikerült megtakarítani, a kísérlet pedig jól illeszkedik a Mercedes azon törekvéseibe, hogy 2030-ra teljesen karbonsemlegessé váljanak, ami a Forma-1 célja is.

Az egyik teherszállító kamiont a Magyar Nagydíjról Brackley-be visszatérve hidrogénezett növényi olajjal tesztelték, mielőtt 13 Belgiumban állomásozó és három, az Egyesült Királyságban tartózkodó teherautót is bevetettek volna a teszt során.

A HVO100 névre keresztelt üzemanyag növényi olajokból, hulladékolajokból és zsírokból származó, száz százalékban megújuló, fosszilis tüzelőanyagoktól mentes termék, amely a NOx- és részecskekibocsátás csökkentése révén jelentősen redukálja a CO2-kibocsátást és a teherszállítás helyi levegőminőségre gyakorolt hatását.

Még több F1 hír:

A Forma-1 idén vezette be az E10 bioüzemanyag használatát annak a nagyszabású akciónak a részeként, hogy 2026-tól, amikor életbe lépnek a szériában az új erőforrás-szabályok, az F1-es autók száz százalékban fenntartható üzemanyagokra térjenek át.

„A fenntarthatóság kérdése a működésünk középpontjában áll. A bioüzemanyagok szárazföldi fuvarozásra történő felhasználásának tesztje újabb példája annak az elkötelezettségünknek, hogy a fenntarthatóságot minden döntésükbe beépítésük“ - fogalmazott Toto Wolff csapatfőnök.

„Az a célunk, hogy a környezetvédelmi változások élharcosai közé tartozzunk, és reméljük, hogy lehetővé tudjuk tenni a fenntartható technológia bevezetését, hiszen mindannyiunk feladata kivenni ebből a részünket“ - tette hozzá az osztrák.

 

Alice Ashpitel, a Mercedes fenntarthatósági és környezetvédelmi vezetője elmondta, elkötelezettek amellett, hogy globális motorsport platformjukat arra használják, hogy vezető szerepet töltsenek be egy fenntarthatóbb jövő felé vezető úton.

„A kísérlet 89 százalékos kibocsátás-csökkenéssel elért eredménye újabb példája annak, hogy a legfenntarthatóbb sportcsapattá szeretnénk válni és a csapat azon értékrendjét követi, hogy az iparágban a lehető legtöbbet fektessen a fenntarthatósági stratégiáiba“ - jelentette ki Ashpitel.

Váratlan helyen kaphat ülést Daniel Ricciardo 2023-ra – sajtóhír

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk Négy csapatnál van még kiadó hely a 2023-as rajtrácsot illetően: „leghamarabb októberben, vagy később jöhet bejelentés”
Következő cikk Todt a Ferrariról: ha többször is elkövetik ugyanazt a hibát, akkor változásra van szükség!

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország