F2: Armstrong győzött az első futamon, Csou lett a nagy vesztes
Az F2-esek első sprintversenyével vette kezdetét a szombati program Szaúd-Arábiában, a fordított rajtrács miatt pedig Liam Lawson vághatott neki az élről a 20 körös viadalnak. Mellőle Marcus Armstrong várhatta a rajtot, míg a bajnoki éllovas, Oscar Piastri a tizedik pozícióból kezdett.
Fotót készítette: Sam Bloxham / Motorsport Images
Előzetesen nem lehetett azt mondani, hogy teljesen nyugodtan várhattuk a Formula 2-es mezőny első megmérettetését Dzsiddában, mivel a pálya gyorsasága, valamint a falak közelsége miatt szinte kódolva vannak benne a problémák.
A rajtnál ehhez képest mindenki jól viselkedett, szépen jött el a mezőny, Armstrong pedig le tudta rajtolni Lawsont, akinek az 1-es kanyarnál el kellett hagynia a pályát, mert nem maradt több helye, így pedig kénytelen volt besorolni másodiknak.
Néhány kanyarral később viszont jött az első probléma, többen is elnézték ugyanis a féktávot, a hétvégén debütáló Olli Caldwell pedig belecsúszott néhány ellenfelébe, ennek pedig leginkább Marino Sato és Guilherme Samaia látta kárát, mert nekik fel kellett adniuk a futamot.
A biztonsági autó természetesen jött is a pályára, Caldwell pedig egy új orrkúpért ment be a bokszba. A negyedik kör elején aztán újra zöld zászlót kaptak a pilóták, de nem kellett sok, hogy újabb dráma következzen.
Az első sikánnál ugyanis Csou Kuan-jü Christian Lundgaarddal csatázott, de összeakadtak, a bajnokság második helyén álló kínai autója pedig jelentősebben megsérült, megforgott, és csak a mezőny legvégére tudott visszacsatlakozni komoly lemaradással.
Miközben hátrébb tehát volt némi kakaskodás, addig az élmezőnyben lenyugodtak kicsit a kedélyek, Armstrong elkezdett elnyúlni a többiektől, mögötte pedig Lawson és a feltámadó Ralph Boschung érkezett. A negyedik Jüri Vips, az ötödik pedig Felipe Drugovich volt.
A top 10-en kívül Dan Ticktum igyekezett szolgáltatni némi izgalmat, hiszen a brit jót csatázott Bent Viscaallal, de a végén egy pályaelhagyós előzés lett belőle, így Ticktumnak később vissza kellett adnia a pozíciót ellenfelének.
A tizedik körben Vips megelőzte Boschungot a harmadik helyért, Ticktum ezúttal szabályosan utasította maga mögé Viscaalt, Robert Svarcman pedig Théo Pourchaire-rel harcolt, aminek pályalevágás lett a vége. Az orosz, mint arról később értesülhettünk, egy szabálytalan manőverrel nyert pozíciót.
Boschung egyre hátrébb kezdett esni, mindenki elment mellette, és a hatodik helytől lefelé elképesztő adok-kapok alakult ki több pilóta között is, amit öröm volt nézni. Svarcman később megkapta az öt másodperces időbüntetését a korábban említett előnyszerzés miatt, Pourchaire meg a gumifalban kötött ki a 14. körben.
Némi hezitálás után a versenyirányítás úgy döntött, hogy beküldik a rendes biztonsági autót, ez pedig újraírta a lapokat a futam legvégére. A 17. kör végén szerencsére még újraindították a versenyt, így folytatódhatott a csata.
Armstrong meg tudta tartani a vezetést az utolsó körökben, ezzel övé lett a futamgyőzelem, mögötte sem változott a sorrend, így Lawson és Vips állhatott még fel a dobogóra. Ticktum a legutolsó kanyarban egy bátor bevetődéssel külső íven megelőzte Piastrit, Svarcman pedig a büntetése ellenére is hatodik lett.
A futam legnagyobb vesztese mindenképpen Csou lett, aki a megforgása után csak a 17. helyen ért célba, így a bajnokságban is sokat veszített, és a szombat esti második sprintversenyen is csak a mezőny végéről indulhat majd.
Helyezés | Versenyző | Csapat | Kör | Idő | Hátrány | Intervallum | Mph | Pont |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Marcus Armstrong | DAMS | 20 | - | 15 | |||
2 | Liam Lawson | Hitech Racing | 20 | 0.500 | 0.500 | 0.500 | 12 | |
3 | Jüri Vips | Hitech Racing | 20 | 2.000 | 2.000 | 1.500 | 10 | |
4 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | 20 | 2.800 | 2.800 | 0.800 | 8 | |
5 | Jehan Daruvala | Carlin | 20 | 5.400 | 5.400 | 2.600 | 6 | |
6 | Robert Shwartzman | Prema Powerteam | 20 | 8.200 | 8.200 | 2.800 | 4 | |
7 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | 20 | 8.300 | 8.300 | 0.100 | 2 | |
8 | Dan Ticktum | Carlin | 20 | 8.400 | 8.400 | 0.100 | 1 | |
9 | Oscar Piastri | Prema Powerteam | 20 | 8.600 | 8.600 | 0.200 | ||
10 | Bent Viscaal | Trident | 20 | 10.400 | 10.400 | 1.800 | ||
11 | Jack Doohan | MP Motorsport | 20 | 10.500 | 10.500 | 0.100 | ||
12 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | 20 | 10.900 | 10.900 | 0.400 | ||
13 | Roy Nissany | DAMS | 20 | 12.900 | 12.900 | 2.000 | ||
14 | Clement Novalak | MP Motorsport | 20 | 13.100 | 13.100 | 0.200 | ||
15 | Ralph Boschung | Campos Racing | 20 | 14.300 | 14.300 | 1.200 | ||
16 | Logan Sargeant | HWA Racelab | 20 | 15.300 | 15.300 | 1.000 | ||
17 | Guan Yu Zhou | UNI-Virtuosi | 20 | 17.300 | 17.300 | 2.000 | ||
18 | Olli Caldwell | Campos Racing | 20 | 24.600 | 24.600 | 7.300 | ||
19 | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 13 | 7 laps | ||||
20 | Alessio Deledda | HWA Racelab | 13 | 7 laps | ||||
21 | Marino Sato | Trident | 19 | |||||
22 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 19 | |||||
Teljes eredmény |
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások