Ezekkel a változtatásokkal verné meg a Mercedest a Honda
Bár a Honda év végén távozik az F1-ből, a japánok idei motorukkal egy utolsó nagy dobásra készülnek. A gyártó elmagyarázta, milyen változásoktól várják erőforrásuk 2021-es előrelépését.
Fotót készítette: Mark Sutton / Motorsport Images
A Honda célja, hogy egy emlékezetes „búcsúajándékot” hagyjon partnercsapataira, a Red Bullra és az AlphaTaurira.
A japánok egy alaposan felgyorsított munkatempót követően már idén bevetik a 2022-re tervezett motort, melynek első tesztadatai optimizmusra adnak okot.
A Honda technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe szerint kellően felkészültek a tél folyamán.
„A tesztpadon azokat a számokat láttuk viszont, mint amiket vártunk” – mondta az AlphaTauri bemutatója kapcsán. „Hamarosan kiderül, sikerül-e a versenypályákra is átmentenünk ezt a formát.”
Tanabe elmondta, az erőforrás egyes részein jelentős változásokat eszközöltek, mivel a Honda lépéselőnybe szeretne kerülni riválisaival szemben.
„Nehéz pontosan elmagyarázni, mi mindenen változtattunk az egyes egységeken belül, de a teljesítmény és a megbízhatóság javítása érdekében az energia-visszanyerőn, a turbón és a belső égésű motoron is dolgoztunk.”
„Ez már negyedik közös szezonunk lesz a Scuderia AlphaTauri csapatával. A versenyképesség növelése érdekében a motor elrendezésén és csomagolásán szintén kedvező változtatásokat hajtottunk végre.”
Tanabe arról is beszélt, hogy bár a most bevetésre kerülő motor csatasorba állítását először elhalasztották, később a Honda kiszállása miatt ismét előrébb hozták azt.
„A koronavírus felbukkanása előtt az volt a terv, hogy az új motor 2021-ben fog debütálni. A korlátozások és a rengeteg lezárás miatt később a 2022-es halasztás mellett döntöttünk.”
„Miután a Honda 2020 októberében bejelentette, hogy 2021 végén elhagyja a sportot, átértékeltük a helyzetet, és visszatértünk a 2021-es célhoz.
„A rendelkezésre álló idő nagyon szűkös volt egy ekkora változtatás végrehajtásához, de végül sikerült teljesítenünk a célt. A Hondánál mindenki úgy érezte, hogy minden tudásunkat be kell vetnünk a kiszállás előtt.”
Tanabe optimistán beszélt a Honda Red Bullal kötött egyezségéről, melynek értelmében 2022 és 2024 között, a motorbefagyasztás éveiben a japánok erőforrásait Milton Keynes-ben tartják majd karban.
„Figyelembe véve a Scuderia AlphaTaurival és a Red Bull Racinggel ápolt kapcsolatunkat és az ebből származó előnyeinket, a Honda számára is ez a legjobb döntés.”
„Ez a döntés mutatja a Honda szerepét és értékét az F1 történelmében. Büszke vagyok rá, hogy két F1-es csapatnak is segítséget tudtunk nyújtani” – zárta Tanabe.
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Ajánlott videó:
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások