Ezekkel a módosításokkal finomhangolta az autóját a Ferrari a Brit Nagydíjra
A Ferrari továbbra is csak apróbb fejlesztésekkel próbálja tökéletesíteni a 2022-es Forma-1-es autóját, amely még mindig a mezőny egyik legjobb autójának számít.
Carlos Sainz, Ferrari F1-75
Drew Gibson / Motorsport Images
Giorgio Piola F1-es technikai elemzései
Giorgio Piola technikai elemzései a Forma-1 világából. Minden, ami a technika, bepillantás a kulisszák mögé. Piola egy kimagasló újságíró a Forma-1 világából, a technika a szakterülete. Az olaszországi Genovában született, 1969 óta aktív részese a sorozatnak, miközben több ezer illusztráció fűződik a nevéhez, melyeket a világ legrangosabb autóverseny kiadványai vettek át.
A Ferrari teljesítménye egyáltalán nem hullámzott eddig a 2022-es szezon során, és csak az erőforrással kapcsolatos megbízhatósági problémák és a rossz stratégiai döntések miatt van 3 futamgyőzelmük szemben a Red Bull 7 sikerével.
Nem meglepő tehát, hogy az F1-75 radikális átalakítása helyett a Ferrari mérnökei az apró fejlesztésekben látják a sikerül kulcsát, ez trend pedig folytatódott a 2022-es Brit Nagydíjon is, ahova a csapatok többsége készült valamilyen újdonsággal.
Ferrari F1-75 new mirror, British GP
Fotó készítője: Giorgio Piola
A Ferrari az azeri futamon megindított fejlesztését (kis kép) folytatta a visszapillantójával kapcsolatban, és kicsit lassan reagálva végre ők is elhelyezték azokat a szárnyakat, amelyeket a szabály szószerinti értelmezése alapján bemondhatnak tükörtartó elemnek is.
Továbbra is teljesen egyedi a Ferrari oldaldoboza, még akkor is, ha részben az Alpine is elindult az F1-75-ön látott medencés formához.
Ferrari F1-75 sidepod undercut comparison
Ahogyan az összehasonlításon is látható, a Ferrari tovább finomította a beömlő alatti alávágás formáját. Az még hangsúlyosabbá és nagyobbá vált a kék nyilak mentén, és még nagyobb teret engedett át a Venturi-csatornák bejárata fölött érkező levegőnek.
A nagy sebességű kanyarokkal teletűzdelt pályákra készült hátsó szárnyát a Ferrari Silverstone helyett már Kanadában felrakta a mezőny végéről rajtoló Charles Leclerc autójára, az új szárny hatásossága pedig megkérdőjelezhetetlen: Montrealban Leclerc 11,4 km/h-val volt gyorsabb a hátsó egyenesben, mint Carlos Sainz.
Ferrari F1-75 rear wing comparison
Fotó készítője: Giorgio Piola
A hátsó szárny méretét a diffúzor fölött található derékszárnnyal együtt csökkentették, ami kisebb leszorítóerő mellett kisebb légellenállást is eredményez.
Miközben a Mercedes és a középmezőny csapatai már nyíltan beszélhetnek arról, hogy már elkezdtek 2023-ra készülni – Valtteri Bottas már kikotyogta, hogy az Alfa 2023-as modellje már a szélcsatornában van, a Ferrari 2018 óta most először harcol reális eséllyel a bajnoki címért, ezért érdekes lesz látni, hogy meddig folytatják a minden futamra valami apróságot stratégiájukat a 2022-es fejlesztési versenyben.
A Motorsport Images fotósainak legjobb képei a 2022-es Brit Nagydíjról:
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások