Ezekkel a módosításokkal finomhangolta az autóját a Ferrari a Brit Nagydíjra

A Ferrari továbbra is csak apróbb fejlesztésekkel próbálja tökéletesíteni a 2022-es Forma-1-es autóját, amely még mindig a mezőny egyik legjobb autójának számít.

Carlos Sainz, Ferrari F1-75

Carlos Sainz, Ferrari F1-75

Drew Gibson / Motorsport Images

Giorgio Piola F1-es technikai elemzései

Giorgio Piola technikai elemzései a Forma-1 világából. Minden, ami a technika, bepillantás a kulisszák mögé. Piola egy kimagasló újságíró a Forma-1 világából, a technika a szakterülete. Az olaszországi Genovában született, 1969 óta aktív részese a sorozatnak, miközben több ezer illusztráció fűződik a nevéhez, melyeket a világ legrangosabb autóverseny kiadványai vettek át.

A Ferrari teljesítménye egyáltalán nem hullámzott eddig a 2022-es szezon során, és csak az erőforrással kapcsolatos megbízhatósági problémák és a rossz stratégiai döntések miatt van 3 futamgyőzelmük szemben a Red Bull 7 sikerével.

Nem meglepő tehát, hogy az F1-75 radikális átalakítása helyett a Ferrari mérnökei az apró fejlesztésekben látják a sikerül kulcsát, ez trend pedig folytatódott a 2022-es Brit Nagydíjon is, ahova a csapatok többsége készült valamilyen újdonsággal.

Ferrari F1-75 new mirror, British GP

Ferrari F1-75 new mirror, British GP

Fotó készítője: Giorgio Piola

A Ferrari az azeri futamon megindított fejlesztését (kis kép) folytatta a visszapillantójával kapcsolatban, és kicsit lassan reagálva végre ők is elhelyezték azokat a szárnyakat, amelyeket a szabály szószerinti értelmezése alapján bemondhatnak tükörtartó elemnek is.

Továbbra is teljesen egyedi a Ferrari oldaldoboza, még akkor is, ha részben az Alpine is elindult az F1-75-ön látott medencés formához.

Ferrari F1-75 sidepod undercut comparison

Ferrari F1-75 sidepod undercut comparison

Ahogyan az összehasonlításon is látható, a Ferrari tovább finomította a beömlő alatti alávágás formáját. Az még hangsúlyosabbá és nagyobbá vált a kék nyilak mentén, és még nagyobb teret engedett át a Venturi-csatornák bejárata fölött érkező levegőnek.

Még több F1 hír:

A nagy sebességű kanyarokkal teletűzdelt pályákra készült hátsó szárnyát a Ferrari Silverstone helyett már Kanadában felrakta a mezőny végéről rajtoló Charles Leclerc autójára, az új szárny hatásossága pedig megkérdőjelezhetetlen: Montrealban Leclerc 11,4 km/h-val volt gyorsabb a hátsó egyenesben, mint Carlos Sainz.

Ferrari F1-75 rear wing comparison

Ferrari F1-75 rear wing comparison

Fotó készítője: Giorgio Piola

A hátsó szárny méretét a diffúzor fölött található derékszárnnyal együtt csökkentették, ami kisebb leszorítóerő mellett kisebb légellenállást is eredményez.

Miközben a Mercedes és a középmezőny csapatai már nyíltan beszélhetnek arról, hogy már elkezdtek 2023-ra készülni – Valtteri Bottas már kikotyogta, hogy az Alfa 2023-as modellje már a szélcsatornában van, a Ferrari 2018 óta most először harcol reális eséllyel a bajnoki címért, ezért érdekes lesz látni, hogy meddig folytatják a minden futamra valami apróságot stratégiájukat a 2022-es fejlesztési versenyben.

A Motorsport Images fotósainak legjobb képei a 2022-es Brit Nagydíjról:

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk Jüri Vips kap egy második esélyt a Red Bulltól!
Következő cikk Hamilton: A tavalyi trauma mindig a részem lesz

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország