Brundle: a Ferrarinak Binottót is meg kellett volna tartania

A Sky Forma–1-es szakértője, Martin Brundle amondó, hogy hiába került Frederic Vasseur személyében új csapatfőnök a Ferrari élére, az olaszoknak a korábbi vezért, vagyis Mattia Binottót is meg kellett volna tartaniuk.

Frederic Vasseur, Team Principal, Alfa Romeo Racing and Mattia Binotto, Team Principal, Ferrari

Fotót készítette: Mark Sutton / Motorsport Images

Ha a korábbi F1-es pilótán múlt volna, akkor ő talált volna helyet az új és a régi főnöknek is az alakulat struktúráján belül. Miután a Ferrarinak tavaly sem jött össze a régóta vágyott világbajnoki siker, a márka vezetősége úgy vélte, hogy eljött az idő a változtatásra.

Hivatalosan ugyan Binotto mondott le posztjáról, de jól tudjuk, hogy valójában inkább az elnökség bocsátotta őt el, és így érkezhetett a helyére az Alfa Romeótól Vasseur. Hogy ennek a személycserének milyen hatása lesz a csapat életére, arra majd csak az idei év során kapunk választ.

„Én megpróbáltam volna találni egy módot arra, hogy Binotto és Fred is a csapatnál legyen” – mondta Brundle a Sky-nak. „Ha visszagondolunk a Ferrari és Michael Schumacher dicső napjaira, akkor ott volt nekik Luca di Montezemolo, Ross Brawn, Rory Byrne, Stefano Domenicali és még sorolhatnám. A Ferrarinak pont erre volt szüksége.”

„Ez tehát nagy falat egyetlen ember számára. Fred persze tudja, mit kell tennie, és nem fogja tolerálni a baromságokat. Két remek versenyzője van, és biztosítania kell, hogy mindketten jól érzik magukat a csapatnál.”

Binotto ellen egyébként korábban sokan azt az érvet hozták fel, hogy mérnöknek ugyan nagyszerű, de az F1 politikai játszmáihoz és egy Ferrarihoz hasonló hatalmas szervezet vezetéséhez nem ért, illetve a két oldal balanszírozása egyszerűen túl nagy falat volt számára az utóbbi években.

Ebből a szempontból valóban van valami abban, amit Brundle mond, hiszen talán akkor járt volna a legjobban az istálló, ha Binotto valamilyen vezető mérnöki szerepet kap, miközben Vasseur csapatfőnökként képviseli a vörösöket a különböző hadszíntereken. Így a frissítés mellett a folytonosság is megmaradt volna.

Végül azonban nem így alakultak a dolgok, így a franciára komoly felelősség hárul majd 2023-ban. Ami pedig az autójuk új, trükkös első szárnyát illeti, Vasseur úgy fogalmazott, hogy az FIA-tól zöld utat kaptak már az előszezonban.

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk Milyen időjárás várható a Forma-1-es Bahreini Nagydíjon?
Következő cikk Magnussen: 2023 egy „új korszakot” jelent a Haas számára

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország