Berger elfogadhatatlannak tartja a DTM megítélésén „csorbát ejtő” finálé eseményeit

A DTM főnöke, Gerhard Berger elismerte, hogy a sorozat norisringi fináléja nagy kárt tett a bajnokság megítélésén, ő pedig személy szerint elfogadhatatlannak nevezte azokat az incidenseket, amelyek ahhoz vezettek, hogy Liam Lawson 22 pontos előnyből is elbukta a bajnoki címért folytatott harcot Max Götz-cel szemben.

Norbert Haug, Gerhard Berger, ITR Chairman

Norbert Haug, Gerhard Berger, ITR Chairman

Alexander Trienitz

Óriási felháborodás követte a DTM 2021-es szezonzáróját, miután először Kelvin van der Linde torpedózta meg Lawson bajnoki reményeit, majd a Mercedes csapatokon átívelő utasítással állította az élre Max Götzöt.

A Ferrari autóit versenyeztető AF Corse csapatfőnöke, Ron Reichert „szégyenteljesnek” titulálta az eseményeket, Liam Lawson – aki jövőre teljes mértékben az F2-re koncentrálva már nem versenyez majd a sorozatban – pedig kijelentette, hogy nem akar visszatérni a sorozatba.

Az események mellett nem mehetett el a sorozat mindenható ura, az egykori Forma-1-es pilóta Gerhard Berger sem, aki a Bildnek adott interjújában jelentette ki, hogy a finálé eseményei ártottak a DTM megítélésének.

„Őszintén, nem aludtam valami jól az elmúlt pár napban” – mondta az osztrák. „40 éve vagyok a motorsportok rajongója, és az én sportolói szívem nem tud befogadni ilyen mesterséges pozíciócseréket.”

„Mindkét eset, a Mercedes csapatutasítása, és KVL manővere, nem csak beszélgetéseknek adtak témát, de rontották a DTM megítélését. Mindenkit sajnálok, akik azért dolgoztak az év közben, hogy vonzóbbá tegyék ezt a DTM-szezont, akik mindent megtettek azért, hogy a DTM továbbra is a kemény, de fair versenyzés helyszíne legyen, ahol a legjobb arat győzelmet. Sajnos ezt nem sikerült biztosítanunk az utolsó hétvégén, ezzel pedig óriásit zuhantunk a szurkok szemében.”

A csapatutasítások mindig is jelen voltak a DTM-ben, annak 2020-as betiltásáig, azonban azokat nem tiltották be újra a 2021-es szezon előtt, miután arra számítottak a DTM-nél, hogy a kivonulások után a gyártók nem manipulálják majd a GT3-as autókra és privát csapatokra átálló sorozat eredményeit.

„Ha egy versenyző saját maga dönt úgy, hogy a csapat érdekeit veszi figyelembe a saját eredménye helyett, az rendben van. Az ugyanakkor teljesen elfogadhatatlan, hogy a csapatok arra utasítsák a pilótáikat, hogy egy másik alakulatnak adják át a pozíciót. A mi esetünkben ráadásul egy csapatok közötti megállapodásról volt szó (Winward és HRT), amit sem sportolóként, sem magánemberként nem tudok elfogadni ebben a sorozatban.”

„Ez is azt jelenti, hogy ez a probléma nem tűnt el, és én személyesen fogom kezembe venni az ügyet. A nézőkön múlik, hogy pozitívan ítélik-e meg az ilyen pillanatokat, én, mint sportoló, nem tudom elfogadni, mert külső eszközökkel nyúltak bele az egyéni bajnokságba.”

Berger kritizálta Kelvin van der Lindét is, aki mindkét norisringi futamon az új-zélandi riválisa mellől rajtolt, és mindkétszer nekiment az első kanyarban.

„Kelvin messze túllőtt a célon. Elfogadhatatlanok voltak a manőverei, mind sport, mind biztonsági szempontokból. Nem tudunk azonosulni azzal, ahogyan kilökte a bajnoki éllovast a versenyből, de ez már a szabályalkotó szerv problémája.”

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk Kiss Norbert megcsinálta: háromszoros kamion Európa-bajnok lett!
Következő cikk WTCR: Vervisch rajt-cél győzelmet aratott, Norbi csapatutasítást követően 7.

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország