Kezdőlape-MobilityBeltér, eső, rámpa – avagy a londoni Formula E pálya különleges kihívásai

Beltér, eső, rámpa – avagy a londoni Formula E pálya különleges kihívásai

-

Félig fedett pályán tér vissza Londonba a Formula E mezőnye. A két szakaszt meredek szintkülönbség választja majd el egymástól, de nemcsak ezért lesz különleges a hétvégi két verseny…

Világpremiernek is tekinthető, hogy kinti-benti pályán fognak elektromos világbajnoki futamot rendezni. Korábban is volt kisebb fedett rész, például a monacói alagútban vagy a Tempelhof repülőtéren, itt azonban körülbelül a pálya harmada az ExCeL csarnok plafonja alatt helyezkedik el.

ExCel, London E-Prix, Formula E, racingline.hu
Az emelkedő és a váltás pillanata, Fotó: FIA Formula E

„Ez a helyszín különleges kihívás azzal, hogy be- és ki is megyünk egy rámpán.” – ismert el Oliver Rowland, az egyik hazai pilóta.

„Sok mindent kell majd összerakni. Sok a hupli, szűk, sok a technikás rész, de vannak gyorsabb szakaszok is. Versenyzőként magabiztosnak kell lennünk, mert a falak nincsenek messze.”

„Ezen a hétvégén ráadásul esőt is várunk, amivel még ezelőtt nem volt dolgunk. Kint vizes aszfalton leszünk, aztán bent szárazon, úgyhogy furcsa lesz.”

„A pálya könnyebben szárad majd, és nem lesz annyi állóvíz, de a belső részre közben – ahol a célegyenes is van – felhordjuk a vizet. Ez teljesen új élmény lesz, még nem igazán tudom, mi vár rám.”

A Formula E történetében most először 52 kilowatt helyett csak 48-cal indulhatnak majd a csapatok. Ezt azonban ellensúlyozza majd az, hogy kicsit átszabták az eredeti vonalvezetést, így kevesebb kanyarból kell kigyorsítani.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés