Skip to content
Főoldal / Dakar 2022 / Az FIA elutasítja Sainz panaszait az Audi hátrányával kapcsolatban

Az FIA elutasítja Sainz panaszait az Audi hátrányával kapcsolatban

Audi RS Q e-tron Dakar 2022
Fotó: Red Bull

Az FIA tereprali bizottságának elnöke, Jutta Kleinschmidt cáfolta Carlos Sainz felvetését, miszerint az Audi elektromos autóját „megbüntették” a 2022-es Dakar Rallyra.

Carlos Sainz a 2022-es Dakar Rally rajtja előtt panaszkodott arra, hogy az elektromos és hibrid járművekre vonatkozó új T1 Ultimate szabályok miatt hátrányban van az Audi.

A háromszoros Dakar-győztes azon a véleményen volt, hogy az Audinak a versenytársainál lényegesen nehezebb autóval kell megküzdenie, miközben nem erősebb a motor, a keréknyomás állító rendszert nem kapták meg, amely kompenzálja a többletsúlyt.

Kleinschmidt azonban nem hiszi, hogy a német gyártó eredendően hátrányos helyzetbe kerülne Dakaron való debütálásakor, rámutatva arra, hogy az autó milyen gyorsnak bizonyult a verseny első hetében. Sainz megszerezte az Audi RS Q e-tron első szakaszgyőzelmét a harmadik szakaszon. Csapattársainak, Stéphane Peterhanselnek és Mattias Ekströmnek is volt top 3-as helyezése.

„Nem látom, hogy jelenleg hátrányos helyzetben vannak. Ha kint vagy, és látod őket elhaladni, és ha látod őket a rajtnál és a dűnékben, akkor gyorsak. A helikopterben ülők és mindent látok onnan. Szóval számomra semmi hátránya nincs erőben, sőt a plusz súlyuk mellett is nagyon gyorsak” – kezdte a Dakar Rally egyetlen női győztese.

„Az, hogy túlsúlyosak, nem szabályozási probléma, ez valójában azért van, mert nem tudták elérni azt a súlyt, amit kértek. Ezeknek az autóknak a minimális tömege most két tonna. Túlsúlyosak, de még kisebb minimális súlyt kértek a szabályzatban, és mi még feljebb mentünk.”

„Szóval nagyon örülök neki. Szerintem nagyon jól kiegyensúlyoztuk a helyzetet, és határozottan nem hoztuk hátrányba őket, ahogy Carlos mondta. A verseny megmutatja. Éppen ezért nagyon örülök a szabályzatunknak, és úgy gondolom, hogy nagyszerű munkát végeztünk. Minden autóban van adatgyűjtő, az új T1+-ban és a T1 Ultimate-ben is. Szóval a Dakar után mindent elemezni fognak.”

Kleinschmidtet lenyűgözte az új technológia

Az idei Dakar Rallyn indult először versenykörülmények között az Audi RS Q e-tron. Sainznak, Peterhanselnek és Ekströmnek is volt gondja, de maga az elektromos hajtáslánc eddig megbízhatóan működött – ami Kleinschmidtet különösen lenyűgözött.

„Nagyon meglepett, hogy mennyire megbízható ez a technológia, mert több műszaki problémára számítottam, és eddig a problémák inkább emberiek voltak, mint például a navigációs hibák vagy olyan hibák, ami nem része az új technológiának” – folytatta a 2001-es Dakar Rally győztese.

„Ez azt mutatja, hogy az új technológia működik, és itt most mindenkit lenyűgözött. Carlos már nyert is egy szakaszt. Ez fantasztikus, és nagyon boldog vagyok, mert azt mutatja, hogy jó úton járunk. És nagyon sokan kételkedtek ebben, szóval ez fantasztikus. Szuper boldog vagyok” – zárta Kleinschmidt.