Aston Martin: Vettelnek időre van szüksége!
Az Aston Martin csapatfőnöke, Otmar Szafnauer azt nyilatkozta az imolai versenyhétvégén, hogy Sebastian Vettelnek időre van szüksége, de egyre kényelmesebben érzi magát az AMR21-ben.
Fotót készítette: Glenn Dunbar / Motorsport Images
Az Aston Martin szempontjából nem indult jól a 2021-es Forma-1-es szezon, hiszen egy ponttal a zsebükben kellett távozniuk Bahreinből, miután Lance Stroll tizedik lett, Sebastian Vettel a 15. helyen ért célba.
Vettel hétvégéje pedig kifejezetten rosszul sikerült: a Q1-ben peches volt, a sárga zászló miatt nem tudott javítani az idején és kiesett, majd egy rajtbüntetést is bezsebelt, a versenyen pedig a 15. helyen ért célba, miután ütközött Esteban Oconnal.
Az Aston Martin csapatfőnöke, Otmar Szafnauer viszont védelmébe vette a négyszeres világbajnokot, és azt mondta, még túl korai lenne ítéletet mondani a német fölött, aki egyelőre nem sokat vezethette a silverstone-i bázisú alakulat kocsiját.
„A dolognak a fényes oldalát is figyelembe kellene venni. Vettel az utolsó helyről indult a versenyen, és egy ideig a top-10-ben autózott. A köridők tekintetében nem volt messze Strolltól” – idézte a csapatfőnököt a Speedweek.
„Még túl korai lenne ítéletet mondani Sebastianról. Mindenki tudja, hogy nem sok kört tudott megtenni az autóval a téli teszteken. És azt sem szabad elfeledni, hogy ez az autó teljesen új számára: a kasztni, a motor és minden más. Továbbra is meg vagyok győződve arról, hogy jó munkát fog végezni.”
„Sebastian folyamatosan fejlődik, minden egyes megtett körrel egyre kényelmesebben érzi magát az autóban, de időre van szüksége, aztán majd jön a tempó is.”
Azzal kapcsolatos pletykák is szárnyra kaptak, melyek szerint az Aston már tavasszal áthelyezi az erőforrásait a 2022-es autó fejlesztésére, azonban Szafnauer cáfolta, hogy így tennének:
„Találtunk néhány dolgot a szélcsatornában és az áramlásdinamika terén is, tehát nem mondunk le a 2021-es szezonról. Csak idő kérdése, hogy javuljunk. Az autó hátulját érintő változtatások miatt rengeteg leszorítóerőt vesztettünk, most teljes gőzzel azon dolgozunk, hogy ezt visszanyerjük.”
„Onnantól kezdve, hogy több leszorítóerőnk lesz, automatikusan jobb lesz a kocsink egyensúlya. Az első új alkatrészek már ott vannak az autón, az első szabadedzésen szerzett tapasztalatok pedig ígéretesek.”
„Tehát továbbra is az a terv, hogy fejlesztjük a 2021-es autót. Talán a szezon későbbi részében átgondoljuk, hogy változtassunk-e, de egyelőre szó sincs erről” – mondta Szafnauer.
Binotto: Problémák Leclerc-nél, veszélyes, hogy nem lehet kommunikálni a pilótával…
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások