Aston Martin: Hamarosan pályára viszünk újításokat!
Az Aston Martin csapatfőnöke, Otmar Szafnauer azt nyilatkozta, találtak egyet s mást a szélcsatornában, az újításokat pedig hamarosan pályára is viszik. Ezen kívül arról beszélt, hogy a padlólemez hátsó szekciójában kell visszanyerniük az elvesztett leszorítóerőt.
Fotót készítette: Jerry Andre / Motorsport Images
A Racing Pointról átnevezett csapat, az Aston Martin Racing egy ponttal kezdte a szezont: Lance Stroll a tizedik helyen ért célba a Bahreini Nagydíjon. A silverstone-i bázisú istálló természetesen többet akar ennél, nem akar megelégedni a középmezőny közepével.
Azonban a Mercedeshez hasonlóan az Aston Martin is a low-rake koncepciót követi, amelynek nem kedveztek a 2021-re bevezetett szabálymódosítások. A csapatfőnök Otmar Szafnauer kiemelte, ennél többet lehet majd látni a csapattól, nem mondtak le az idei évről.
„Találtunk egyet s mást a szélcsatornában és a CFD-szimulációkban. Ezeket az újításokat hamarosan pályára is visszük. Most próbáljuk behozni a szabálymódosítások miatti visszaesést, amelyet az FIA a biztonságosabbá tétel miatt hozott be.”
„Beszéltem néhány csapattal, és úgy tűnik, hogy nekik sikerült behozniuk a visszaesést, míg nekünk ez egyelőre nem sikerült. Ennek az oka egyszerűen az, hogy mi másfajta aerodinamikai filozófiával rendelkezünk. Keményen fogunk dolgozni azon, hogy mi is behozzuk a visszaesést.”
„A módosítások mindegyike a padlólemez hátsó szekciójában történt, ezért itt kell keresnünk az előrelépést a leszorítóerőt tekintve. És ha ez sikerül, akkor jobb lesz a kocsi egyensúlya, így az első szárnnyal is szabadabban játszhatunk majd” – idézte Szafnauert a RaceFans.
„Az adatok elemzése során arra jutottunk, hogy az alacsony padlólemez-dőlésszöget használó kocsik jelentősen többet vesztettek a szabályváltoztatások következtében” – tette hozzá.
Végül azzal zárta az Aston Martin csapatfőnöke, hogy véleménye szerint nincs gyors megoldás a teljesítményjavulásra.
„24 éve vagyok a sportban, de nem emlékszem arra, hogy korábban bármikor homologizálni kellett volna a felfüggesztést – erre a covid-szabályok miatt volt szükség. Csak akkor változtathatsz a felfüggesztésen, ha a fejlesztési zsetonjaiddal „fizetsz” érte. Tehát ha 150 mm-es hasmagasságot akarnánk használni, ezt nem tehetnénk meg” – fogalmazott Szafnauer.
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások