Aston Martin: a „briliáns” Vettel nálunk újra élvezi a versenyzést!

Az Aston Martin csapatfőnöke, Otmar Szafnauer szerint sikerült teljesíteniük az egyik legfontosabb idei célkitűzésüket, hogy ismét élvezetessé tegyék a versenyzést Sebastian Vettel számára, és elárult két területet is, amelyen már a német tapasztalatait felhasználva tudtak javulni.

Sebastian Vettel, Aston Martin AMR21

Charles Coates / Motorsport Images

Sebastian Vettel 2020-as szezonja katasztrofálisan alakult, hiszen már a szezon kezdete előtt tudta, hogy távoznia kell majd a Ferraritól, a toxikus légkör mellett pedig az SF1000-rel is meggyűlt a baja, és azt sosem tudta igazán megszokni.

A 2020-as teljesítményének fényében tehát kisebb meglepetés volt, hogy végül az Aston Martin Sergio Perez helyére őt igazolta le, de a silverstone-i alakulat úgy gondolta, hogy amennyiben olyan csapattá akarnak válni, amelyik a bajnoki címért akar majd harcolni, ahhoz egy többszörös világbajnok tapasztalatára lesz szükségük – a hungaroringi frusztrált rádióüzenete, amelyben elnézést kért, hogy csak a 2. helyre tudott bejönni Esteban Ocon mögött, pedig megmutatta, hogy a négyszeres világbajnok jó formája valóban visszatért.

Még több F1 hír:

„Seb briliáns” – nyilatkozta többek között a Motorsport.com-nak is Otmar Szafnauer. „Azzal a szándékkal jött hozzánk, hogy újra élvezni akarja a versenyzést, ez pedig sikerült is, ami fantasztikus eredmény.”

„Seb ugyanazt a mentalitását hozta magával, amellyel annyi világbajnokságot nyert, ennek részeként pedig a saját metódusait is, amelyből Lance és az ő szerelői is nagyon sokat tanultak.”

„Minden apróságot” – mondta Szafnauer arra a kérésre, hogy pontosítson, miben mutatkozik meg Vettel tapasztalata. Széleskörű tapasztalatai voltak a többi gyártó motorjának vezethetőségével kapcsolatban, az ő visszajelzései pedig eljutottak a Mercedeshez is, akik nagyon sokat javítottak a saját motorjukon. Ha jobban vezethető az erőforrás is, akkor a versenyzőnknek nagyobb lesz a magabiztossága, és gyorsabb lesz.”

„Beszélhetünk az ergonómiáról is, jobbá tette a kormányunkat, azt most már könnyebb kezelni. Ez csak két apró példa abból a rengeteg tapasztalatból, amit magával hozott, valamint megemlíteném még azt, hogyan vizsgáljuk meg az egyes kanyarokban kapott adatokat, azokat hogyan tudjuk összhangba hozni a pilóták szóbeli visszajelzésével, amit utána éjjel fel tudunk használni arra, hogy jobbá tegyük az autót.”

„Mindenki mögötte áll, és jó munkát végez a vele együtt dolgozó szerelőkkel, mérnökökkel a gyárban. Nem olyan sokat a gyárban, mert még itt a covid, de már ott is járt egy párszor, és egyszerűen egy őszinte egyéniség, amit mindenki kedvel benne.”

Kevin Magnussen nagyon élvezte az első köreit Le Mans-ban

Legyél a Motorsport-közösség része

Csatlakozz a beszélgetéshez
Előző cikk Az F1 óvatos a 2022-es elvárásokkal kapcsolatban
Következő cikk Különleges nyitóműsor a Le Mans-i 24 órás előtt: Alonso F1-es autóval gurul pályára!

Legjobb hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem írja meg az elsőt?

Regisztrálj ingyen

  • Szerezz gyors hozzáférést a kedvenc cikkeidhez

  • Értesítések kezelése a legfrissebb hírekről és a kedvenc versenyzőkről

  • Hallasd a hangod a cikk kommentálásával.

Motorsport prime

Fedezd fel a prémium tartalmat
Feliratkozás

Kiadás

Magyarország