Adrian Newey kemény harcra számít a Ferrarival 2023-ban
A Red Bull a domináns 2022-es évet követően kicsit keményebb harcra számít 2023-ban, minek után kevesebb időt tölthetnek a szélcsatornában az autójuk fejlesztése során. A neves szakember úgy gondolja, hogy a Ferrari kijavítja a hibáit, és idén már ők is ott lesznek a bajnoki címért folytatott küzdelemben.
Fotót készítette: Zak Mauger / Motorsport Images
Nem sok babér termett a 2022-es szezonban a Red Bull riválisainak, akik néhány futamot leszámítva alig voltak harcban a futamgyőzelmekért. Max Verstappen egészen elképesztő szezont futott, hiszen 15 alkalommal elsőként intették le, amivel messze a mezőny fölé nőtt.
A holland sikereiben persze nagy szerepet játszott Adrian Newey is, aki kiválóan kiaknázta az autó erősségeit, majd a szezon közbeni fejlesztésekkel a gyengeségeiket is orvosolták, így az idény második felében a Red Bullnak nem igazán akadt kihívója. Ugyanakkor Newey tudja, hogy a költségsapka túllépése miatt kapott büntetésük visszafoghatja őket.
„A szélcsatornás tesztek csökkentése azt jelenti, hogy így kevesebb különböző alkatrészt, kevesebb különböző ötletet tudunk megvizsgálni” – vélekedett a szakember, aki úgy hiszi, hogy nem lesznek könnyű helyzetben 2023-ban.
„Ha igazán okosak vagyunk, és mindig a megfelelő dolgokat rakjuk a konstrukcióra, akkor persze ez nem sokat számít. A Ferrari sem fog pihenni, ők a gyenge pontjaikat fogják kijavítani. Volt néhány megbízhatósági problémájuk, és elkövettek néhány (stratégiai) hibát. Szóval vissza fognak térni.”
„És persze láttuk, hogy a Mercedes egy olyan autóval indult, ami elég messze volt tempó tekintetében, majd odáig fejlődtek, hogy az utolsó előtti futamot megnyerték.”
Newey szerint a Red Bull méltán lehet büszke arra, amit az RB18-assal elért, hiszen mint ő is mondta, ez kellett ahhoz, hogy a Milton Keynes-i alakulat néhány lépéssel a Ferrari elé kerüljön mind az időmérő edzéseken, mint a versenytempót tekintve.
„Arra összpontosítottunk, hogy megpróbáljuk az alapokat rendbe tenni. Erre azért volt szükség, hogy olyan csomagunk legyen, amellyel remélhetőleg, még ha nem is a leggyorsabb autóval indulunk, a szezon során fejlődni tudjunk. A szezon előtti teszteken egy kicsit aggódtunk, így már rengeteg kutatást végeztünk, és nagyjából tudtuk, mit kell tennünk a fejlesztés érdekében.”
„Amikor Bahreinben, közvetlenül a verseny előtt feltettük az első futamra szánt csomagot, akkor az egyértelműen a Ferrari mögött, a Ferrari mögé tett minket, mondhatni nagyjából egy szintre velük.”
„Az autónak határozottan voltak gyengeségei a szezon első felében. Természetesen még mindig vannak gyengeségeink. De csökkentettük ezeket a gyengeségeket, és minden bizonnyal a második felére, akkor már egy teljesen versenyképes csomaggal rendelkeztünk.”
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások