A tesztek jövőre kezdődnek és a 2023-as Dakar Rally-n már az elektromos kamionnal kívánnak indulni.
A Team De Rooy együttműködik az UMS-sel (Urban Mobility Systems) és az Allison Transmissionnal egy elektromos meghajtású teherautó fejlesztésében. Az Allison Transmission, a hagyományos és elektromos járműhajtási megoldások vezető tervezője és gyártója három éves megállapodást írt alá a holland csapattal.
A tervek szerint 2022 elején egy hagyományos Allison sebességváltóval felszerelt elektromos teherautón kezdődnek majd a tesztelések mielőtt a kamion debütálna versenykörülmények között a 2023-as Dakar Rallyn.
„A Dakar és más tereprally versenyek nagyon kemények a mechanikai alkatrészekkel, különösen a felfüggesztéssel, a tengelyekkel és a sebességváltóval kapcsolatban. Kemény felületeken óráról órára erős rezgések járják át a teljes hajtásláncot és ennek következtében az egész kamiont, ami károkat okoz. Laza homokon a hagyományos tengelykapcsolóval működtetett sebességváltók korlátozzák a tapadást alacsony sebességnél. Ezért csapatunk 2018-ban Allison teljesen automata sebességváltóra váltott. Tudva, hogy az Allison sebességváltói milyen hatékonyak és robusztusok, nagyszerű, hogy a cég támogatja az elektromos hajtásra vonatkozó terveinket” – mondta Gerard de Rooy.
A Dakar Rally legutóbbi futamán az Allison sebességváltóval felszerelt járművek uralták a kamionos mezőny első tíz helyezettjét. Az Allison Transmission részéről Sjoerd Vos így nyilatkozott: „Az új technológiák fejlesztésének egyik legjobb módja, ha a teljesítményük és a tartósságuk határaira szorítjuk őket nehéz körülmények között – és nincs motorsport a világon, ami megterhelőbb mint a Dakar Rally.
A Team de Rooy új Iveco elektromos teherautója az Allison 4000-es sorozatú TM teljesen automata sebességváltóját használja majd retarderrel. A 4000-es sorozat már integrálva van egy elektromos motorral a Hyundai XCIENT-be. Az Allison sebességváltók egyik előnye a cég szabadalmaztatott nyomatékváltója, amely az induláskor megsokszorozza a nyomatékot. Ez lehetővé teszi, hogy a Team de Rooy elektromos kamionja egy kisebb és kevésbé erős hajtómotort használjon a hatótávolság és a hatékonyság optimalizálása érdekében, és jól teljesítsen a homokdűnék megmászásakor. További előnyt tesznek lehetővé az Allison Automatics öntanuló algoritmusai, amelyek folyamatosan optimalizálják a motor fordulatszámát és nyomatékszintjét. Ez segít maximalizálni a hatékonyságot és minimalizálni az energiafelhasználást az elektromos motorokban.