DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A Red Bull szerint nem taktika Hamilton büntetése

A csapatfőnök, Christian Horner úgy véli, a Mercedesnek nem lehetett más választása, mint a motorcsere. Inkább a megbízhatóság, semmint a taktika vitte rá ellenfeleiket a tízhelyes büntetésre.

Az első szabadedzés elején érkezett a megerősítés a Mercedestől, hogy Lewis Hamilton autójában kicserélik a belső égésű motort, a címvédő pedig ezzel tíz hellyel hátrébb kerül a rajtrácson. Ez a döntés már érett egy ideje, korábban a csapat el is mondta, Törökország az egyik lehetséges helyszín, ahol bevállalják, és valóban meg is tették.

Ahogy a Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin is beszélt róla, ez egy megfontolt lépés volt, nem is véletlenül vállalták „csak” a tíz helyet. A világbajnoki riválisok vezetője, Christian Horner szerint viszont az Ezüst Nyilak nem gondolkodhattak túl sokat, egyszerűen nem volt más választási lehetőségük.

„Ahogy én értelmezem, ez inkább egy kényszerű döntés volt, mintsem szabad választás. Láttuk, hogy a többi partnercsapatuknál is voltak problémáik” – nyilatkozta Horner nem sokkal az ellenfelek bejelentése után. Korábban, a szocsi hétvégén Valtteri Bottast vélhetően taktikai okok miatt küldték hátrébb, hogy feltartsa a szintén büntetést töltő Max Verstappent, ám ezen a hétvégén ilyen tényezőről szó sincs.



„A mi munkánkat ez nem érinti, de jól mutatja, hogy mennyire szűken lehet kihúzni a szezont három motorral. Egyikünk sem tudta megcsinálni. Remélhetőleg nekünk elég lesz a négy” – folytatta. Persze hogy az élet mit hoz, sosem lehet kiszámítani – ahogy azt az év első felében is láthattuk. „Lemodellezheted a dolgokat, de aztán valami úgyis történik. Nincs olyan, hogy teljes stabilitás, mint a virtuális világban. Lehetnek fordulatok. Várjuk ki a végét.”

Ettől függetlenül a csapatfőnök úgy érzi, nem kell nagyon aggódniuk, a Mercedesnek és Hamiltonnak ezzel a részleges cserével annál inkább. „Nyilván azzal, hogy mi letöltöttük a büntetést, jó pozícióba hoztuk magunkat. Kicseréltük az összes komponenst, az akkumulátort, az MGU-K-t és H-t is. Lewis csak a belső égésű motort kapta meg, ami persze kevesebb büntetést ér, de a többi elem továbbra is komoly nyomás alatt lesz” – vélte Horner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: