A Red Bull optimista a Honda kapcsán: „A világbajnokságot akarjuk”
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko optimista a 2021-es szezont illetően, és szerinte most jött el az eddigi legjobb esélyük arra a 2014 óta tartó hibrid korszakban, hogy ismét elhódítsák a világbajnoki címet.
Max Verstappen, Red Bull Racing RB15
Red Bull Content Pool
A Mercedes az „egyértelmű favorit”, hangsúlyozta Marko a ServusTV interjújában, de azért elmondta: „Úgy megyünk neki ennek a szezonnak, hogy jobban felkészültünk rá, mint az utóbbi hét évben bármikor. A célunk: a világbajnokságot akarjuk! Még akkor is, ha nem mi leszünk a favoritok.”
A Red Bull most talán jó helyzetben van, hiszen egy olyan autó továbbfejlesztésével kezdik meg az évet, amely megnyerte a tavalyi utolsó viadalt. Azért azt meg kell jegyezni persze, hogy a Mercedesnél voltak hátráltató tényezők.
Lewis Hamilton még csak akkor kezdett felépülni a koronavírusból, motorfronton pedig az MGU-K-val voltak gondjai az istállónak. Ettől függetlenül „a győzelmünk egyértelmű volt”, emlékezett vissza Marko a tavalyi fináléra.
A szakember azért is ilyen optimista, mert érzése szerint a Honda idén még nagyot fog alkotni. A japánok ugyan korábban bejelentették, hogy 2021 végeztével távoznak a sorozatból, most még mindent beleadnak, hogy méltó módon intsenek búcsút.
Az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost még egy február végi videóinterjúban dicsérte a Honda új erőforrását. „Ez egy teljesen új motor, amely igazán jól néz ki.” Főként a csomagolásra és a súlyelosztásra hívta fel a figyelmet.
Marko szemében ez az új motor egy „igazi műalkotás”, legyen szó arról, hogy milyen kompakt, vagy magáról az elrendezéséről. A Honda több lóerőt talált 2021-re, miközben sikerült nekik kiiktatni bizonyos gyengeségeket, amelyek korábban hátrányt jelentettek.
Összességében tehát Marko olyan javulásra számít, melynek köszönhetően egy szinten tudnak lenni a Mercedesszel. „Persze azt is tudjuk, hogy ők sem alszanak. Csak remélni tudom, hogy az ő ugrásuk nem olyan nagy, mert ezek a motorok már a nyolcaik szezonjukat kezdik, és egy bizonyos ponton túl már nem lehet akkorát fejlődni.”
„Volt pár probléma az előkészületek során, de ezek az oda nem figyelés miatt voltak. Semmi olyannal nem szembesültünk, ami komolyabb problémát jelentene a mechanikus vagy az elektromos oldalról nézve” – nyugtatott meg mindenkit Marko.
Ha a Red Bull pedig valóban olyan versenyképes lesz idén, mint azt az osztrák reméli, akkor Max Verstappen megtartásával sem lehetnek komoly gondjaik. A holland szerződése 2023 végéig szól, de van benne egy teljesítményre vonatkozó kitétel, így a bikásoknak és a Hondának jó autót kell összehozni, ha meg akarják tartani tehetségüket.
A lényeg, hogy győzelemre és a bajnoki címre esélyes autót kell adniuk Verstappennek, olyat, amellyel egyenlő esélyekkel szállhat szembe a Mercedes pilótáival. Ha ez sikerül nekik, akkor Marko szerint nem lesz gond a további közös munkával sem.
Jean Todt szerint nem kellene a fordított rajtrácsról beszélni, ha...
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások