A Porsche és a Red Bull összefogását akár már a következő hetekben bejelenthetik
A Porsche és a Red Bull előrehaladott tárgyalásokat folytat a Forma–1-es partnerségről, amelyet akár már márciusban véglegesíthetnek is a Motorsport.com értesülései szerint.
Fotót készítette: Red Bull Racing
A Volkswagen-csoport már jó ideje mérlegeli a 2026-ban érkező következő generációs erőforrással való csatlakozást, és a Porsche és az Audi márkák képviselői kulcsszerepet játszanak a megbeszéléseken.
A Motorsport.com információi szerint a Red Bull Racing és a Porsche közötti tárgyalások már olyan előrehaladott állapotban vannak, hogy egy esetleges üzlethez már csak a VW-csoport felügyeleti szerveinek jóváhagyása szükséges.
Ez akár már márciusban megtörténhet, feltéve, hogy nem ütköznek akadályokba, és biztosíták a Porsche visszatérését az F1-es rajtrácsra, mint motorbeszállító. A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko és a Volkswagen-csoport motorsportért felelős vezetője, Fritz Enzinger vélhetően nagy szerepet játszott a partnerség kidolgozásában.
A Red Bull és a Porsche illetékesei nem nyilatkoztak a tárgyalásokról. Marko a ServusTV-nek tavaly azt mondta, hogy „nagyon sok céggel beszélt a múltban". Amikor a Porsche és a Red Bull közötti tárgyalásokról szóló pletykákról kérdezték, azt mondta: „Folyamatosan beszélgetünk. De semmi sincs lefixálva".
A Porsche vezérigazgatója, Oliver Blume, aki jelen volt a megbeszéléseken, bizakodóan nyilatkozott az F1 tervezett szintetikus üzemanyagokra való átállásáról, míg a Porsche motorsportfőnöke, Thomas Laudenbach novemberben azt mondta, hogy egy esetleges belépés feltételei most „megvalósulni látszanak"
Marko a múlt hónapban elárulta, hogy a Honda 2025 végéig meghosszabbítja a Red Bull közvetlen támogatását. A Red Bull saját hajtáslánc-fejlesztési részlegének Milton Keynes-ben történő létrehozása a Porsche számára is vonzónak tűnik, és rugalmasságot biztosít a tekintetben, hogy egy esetleges F1-es program egyes részeit a németországi Weissachban működtetnék.
Az F1 a 2026-os erőforrásokat érintő megbeszéléseken keményen dolgozott azon, hogy a VW-csoport számára vonzóvá tegye a szabályokat, hangsúlyt fektetve a következő generációs üzemanyagok használatára és a tavaly év végén elfogadott MGU-H kivezetésére.
Az FIA Világtanácsa decemberben megerősítette, hogy az MGU-H-t kivezetik, de a meglévő 1,6 literes V6-os motort megtartják, amihez megnövelt elektromos teljesítmény és az erőforrás-fejlesztés költségplafonjának bevezetése társul. A Porsche tárgyalásaitól függetlenül az Audit kapcsolatba hozták a McLarennel, amely csapat jelenleg a Mercedes motorjait használja.
A McLarennel kapcsolatban olyan hírek is terjengtek, hogy az Audi teljesen felvásárolta volna őket, de ezt novemberben a csapat cáfolta egy közleményben. Nem zárkóznak el egy új partner lehetőségétől, de állításuk szerint inkább megvárnák, hogy a VW-csoport döntsön a belépésről, majd utána gondolkoznának el a lehetőségeken.
Sainz jelenleg az új szerződésével kapcsolatos tárgyalások „közepén” van
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások