A Pirelli szerint Verstappenék választottak a legjobban a futamra
Ma délután elrajtol a 2021-es szezon első futama, és most kaphatunk majd először képet arról, hogy a csapatok mit tudnak versenykörülmények között. Az eredményt vélhetően a gumik és a taktika is nagymértékben fogja befolyásolni, a Pirelli pedig két kiállással számol.
Fotót készítette: Glenn Dunbar / Motorsport Images
Az élmezőnyből négyen fognak majd közepes keveréken rajtolni. A két Mercedes, a pole-ból induló Max Verstappen, illetve Pierre Gasly, aki az ötödik helyről várja a lámpák kialvását. A hivatalos gumibeszállító pedig úgy számol, hogy ők lehetnek a legjobb taktikán.
Egy közepes, kemény, közepes stratégiával lehet elméletileg majd a leggyorsabban teljesíteni a versenytávot, így nem véletlen, hogy a legjobbak ezzel a típussal akartak bejutni az időmérő harmadik szakaszába tegnap.
Akiknek ez nem sikerült, és a lágyakon lesznek kénytelenek nekiindulni a versenynek, azért ők sincsenek reménytelen helyzetben, és több lehetőség is elérhető számukra, attól függően, hogy meddig tudják elnyújtani az első etapot.
Akár minden keveréket felhasználva, egy lágy, kemény, közepes taktikával lehet elméletileg a második leggyorsabban abszolválni majd a futamot, de működhet a lágy, közepes, közepes, illetve a lágy, kemény, lágy gumiválasztás is. Ezek csak minimálisan lassabbak.
Azt azonban érdemes megjegyezni, hogy idénre változtatott a Pirelli az abroncsok felépítésén, azok valamivel strapabíróbbak lettek és jobban állják a terhelést. Bahrein viszont keményen koptatja a gumikat, így még az sem kizárt, hogy valaki egy háromkiállásos futamot próbál majd meg.
Aztán ott vannak még a gumimágusok, mint mondjuk Perez, ráadásul ő szabadon választhat majd, hiszen a 11. helyről rajtol, így nem elképzelhetetlen, hogy az egy kiállás is működhet. Minderre azonban tényleg csak a futamon kapunk válaszokat, és szinte bármi előfordulhat, mert még senki nem ismerte ki igazán az idei autóját és az idei Pirelliket.
Íme a lehetséges stratégiák:
Legyél a Motorsport-közösség része
Csatlakozz a beszélgetéshezOszd meg vagy mentsd el ezt a cikket
Iratkozzon fel és lépjen be a Motorsport.com oldalra a hirdetésblokkolóval.
A Forma-1-től a MotoGP-ig egyenesen a paddockból jelentkezünk, mert mi is szeretjük a sportot, akárcsak te. Annak érdekében, hogy továbbra is szakértő újságírásunkkal szolgálhassunk, weboldalunk reklámokat használ. Ennek ellenére szeretnénk megadni Önnek a lehetőséget, hogy élvezhesse a reklámmentes weboldalt, és továbbra is használhassa a reklámblokkolóját.
Legjobb hozzászólások